شاخص اعتماد به خرید مسکن در بانکوک کاهش یافت

به اشتراک بگذارید:

شاخص اعتماد به خرید مسکن در کلانشهر بانکوک برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته کاهش یافت که احتمالاً نتیجه افزایش تدریجی نرخ بهره سیاست‌گذاری شده در طول سال ۲۰۲۳ است.

ویچای ویراکاپان، سرپرست مرکز اطلاعات املاک و مستغلات، گفت: پنج افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ بر قدرت خرید مسکن در سال جاری تأثیر می‌گذارد.

وی گفت، در طول رکود اقتصادی، مردم در مورد هزینه کردن محتاط تر هستند. بدهی کلی خانوارها بالاتر از ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاعات املاک و مستغلات، شاخص اعتماد به خرید مسکن در سه‌ماهه اول سال جاری به ۳۹/۲ کاهش یافته است که نسبت به ۴۴/۵ در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ کمتر است.

شاخص زیر ۵۰ نشان می‌دهد که خریداران بالقوه مسکن دارای سطوح اعتماد پایین هستند.

آقای ویچای گفت: اگرچه بسیاری از مردم مایل به خرید خانه هستند، ولی برخی از نظر مالی آمادگی لازم را ندارند که این امر منجر به نگرانی‌هایی در مورد درخواست وام مسکن از مؤسسات مالی شده است، زیرا برخی از متقاضیان با خطر رد شدن درخواست وام مواجه هستند.

تعداد نقل و انتقالات مسکن در کلانشهر بانکوک و ارزش کلی آنها به ترتیب ۲۴ درصد و ۲۵/۲ درصد در سه‌ماهه اول نسبت به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

بر اساس نتایج نظرسنجی، محبوب‌ترین مکان‌ها در بانکوک برای خریداران خانه مناطقی در امتداد خطوط حمل و نقل عمومی، نزدیک مشاغل یا محلاتی مانند راما نهم، بنگ‌نا، بنگ‌که، لاد پرائو و هوای‌کوانگ هستند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.