تایلند و ویتنام با رشد سریع در بین اقتصادهای جنوب شرق آسیا

به اشتراک بگذارید:

پیش‌بینی می‌شود شش اقتصاد پیشرو در جنوب شرق آسیا از جمله تایلند، ویتنام، فیلیپین، اندونزی، مالزی و سنگاپور رشد متوسط سالانه ۵/۱ درصدی را در ده سال آینده تجربه کنند.

این پیش‌بینی در گزارشی در اول ماه اوت توسط بانک توسعه سنگاپور، شرکت مشاوره Bain & Company و شورای آنگزانا منتشر شده است.

در گزارشی با عنوان «پیمایش بادهای شدید: چشم‌انداز جنوب شرق آسیا ۲۰۲۴ – ۳۴»، تحلیلگران پیش بینی می کنند که این اقتصادهای برتر جنوب شرق آسیا از بازار مصرفی بیش از ۶۰۰ میلیون نفری منطقه و روابط قوی با اقتصادهای تجاری بزرگ سود خواهند برد. با این حال، افزایش حمایت‌گرایی در بازارهای توسعه یافته و صنعتی زدایی گسترده به دلیل تغییر پویایی رقابتی می تواند بر این اقتصادها تأثیر منفی بگذارد.

به طور خاص، این گزارش پیش‌بینی می‌کند که ویتنام، اندونزی و فیلیپین سریع‌ترین کشورهای در حال رشد خواهند بود، و ویتنام همچنان پیشتاز باقی خواهد ماند.

برای ویتنام، عوامل مثبت شامل اقتصاد صادرات‌محور، منابع بسیار متنوع سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، رقابت مولد بین استانی، و نیروی کار و سطوح تحصیلی با کیفیت بالا است. با این حال، نقاط منفی همچنان باقی مانده است و گزارش آنها را به عنوان ضعف اعتباری، کمبود انرژی و آب، و حرکت آهسته در زیرساخت های سبز و غیره ذکر کرده است.

در گزارش دیگر، مرکز پژوهشی SCB EIC، تحت نظر بانک اس‌سی‌بی تایلند، نگرانی‌هایی را در مورد اقتصاد تایلند مطرح کرده است. این مرکز پژوهشی با توجه به تجربه ژاپن، هشدار می‌دهد که تایلند ممکن است تا سال ۲۰۵۰ با رکود اقتصادی مواجه شود.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.