راهنمای تور بریتانیایی که بصورت غیرقانونی در تایلند کار می‌کرد دستگیر شد

به اشتراک بگذارید:

مدت‌هاست خارجیان ساکن تایلند، بخصوص کسانی که در جنوب تایلند زندگی می‌کنند زیر ذره‌بین قانون تایلند قرار گرفته‌اند و تعداد زیادی از اتباع خارجی به جرم‌های مختلفی شناسایی و دستگیر شده‌اند. این بار یک مرد بریتانیایی به اتهام کار به عنوان راهنمای تور در جزیره پنگان در جنوب تایلند و مکان‌های دیگر دستگیر شده است.

تیم دستگیر کننده روز جمعه (۳۱ می) اعلام کرد که پلیس گردشگری و مقامات محلی جبران الهی ۲۵ ساله را بعد از ظهر پنجشنبه در هتلی در منطقه بان‌تای در جزیره پنگان دستگیر کردند.

متهم به دلیل کار غیرقانونی به عنوان راهنمای تور و به عنوان تبعه خارجی بدون داشتن مجوز کار متهم شده است.

این دستگیری پس از آن صورت گرفت که مقامات شکایتی دریافت کردند که در آن درخواست تحقیق درباره یک خارجی که گفته می‌شد به عنوان راهنمای تور کار می کرد و گروه‌های توریستی را به مکان‌های مختلف در جزیره می برد، دریافت کردند. او برای کسب و کار خود دو ون اجاره کرده بود.

در طی بازجویی، این مرد گفت که گروه‌های گردشگران خارجی را به جاذبه‌های مختلف در تایلند برده است. او همچنین بسته‌های تور ۱۸ روزه‌ای را ارائه می‌کرد که بسیاری از جاذبه‌ها در بانکوک، پوکت و چیانگ‌مای را شامل می‌شد و به قیمت ۱۴۹۹ پوند، یا حدود ۷۰ هزار بات، به ازای هر نفر بود.

تیم دستگیر کننده وی را برای سیر مراحل قانونی به کلانتری جزیره پنگان تحویل دادند.

کار در تایلند بدون مجوز کار شامل مجازات‌هایی برای فرد خاطی است که می‌تواند شامل جریمه نقدی، زندان و اخراج از کشور باشد و در بدترین حالت، ممنوعیت بازگشت به تایلند را در پی داشته باشد. بر اساس قانون کار اتباع خارجی، فرد خارجی که بدون دریافت مجوز کار مناسب مشغول به کار شود، به حبس تا پنج سال و/یا جریمه نقدی از ۲ هزار بات تا ۱۰۰ هزار بات محکوم می‌شود. با این حال، در عمل مقامات معمولاً پرونده را حل و فصل کرده و فرد را از تایلند اخراج می‌کنند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.