ایستگاه راه آهن شهر ساحلی هوآهین در استان پراچواپ کیری کان

به اشتراک بگذارید:

ایستگاه راه آهن هوآهین در زمان پادشاه راما ششم ساخته شده است، یکی از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن تایلند است. علاوه بر این، یکی از زیباترین ایستگاه های قطار کشور است که معماری منحصر به فرد خود را دارد. چشمگیرترین ویژگی آن اتاق انتظار باشکوه سلطنتی است که به سبک معماری تایلندی ساخته شده است.

گفته می شود، فاز سوم خط جنوبی بین ایستگاه «چا آم» تا «هواهین» در نوامبر ۱۹۱۱ افتتاح شد و این خط در ژانویه ۱۹۱۴ تا ایستگاه «وانگ پونگ» ادامه یافت. ساختمان اصلی ایستگاه در سال ۱۹۱۰ ساخته شد و در سال ۱۹۲۶ توسط شاهزاده پوراچاترا جیاکارا بازسازی شد. این طرح از نمایشگاه موزه سیام رات گرفته شده بود، قرار بود در سال ۱۹۲۵ در پارک لومپینی ساخته شود، اما به دلیل مرگ پادشاه واجیراوود و لغو نمایشگاه توسط پادشاه پراجادیپوک، هرگز ساخته نشد.

در سال ۱۹۶۷، در زمان پادشاه راما ششم، سنگ چولاچاریت (وزیر پیشین راه آهن دولتی تایلند) مکان انتقال اتاق راه آهن کاخ صنم چان استان ناکون پاتوم را از این کاخ، به هواهین هماهنگ کرد و به «غرفه پرا مونگکوت کلائو» تغییر نام داد. امروزه، این اتاق یکی از اصلی ترین جاذبه های ایستگاه راه آهن شهر ساحلی هواهین است.

تصاویر
موقعیت ایستگاه





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.