تایلند به حالت عادی قبل از کرونا بازگشت

به اشتراک بگذارید:

به گفته یکی از مدیران بیمارستان سیریروج بانکوک، وزارت بهداشت عمومی تایلند با تثبیت وضعیت و قابل کنترل خواندن انواع سویه‌های موجود سطح هشدار کووید ۱۹ را کاهش داد.

دکتر چاکرات پیتایاوونگانون، مدیر بخش اپیدمیولوژی (همه‌گیرشناسی) در بخش کنترل بیماری‌ها در بیمارستان سیریروج، روز جمعه گفت که مرکز عملیات اورژانس وزارت بهداشت از روز شنبه (۱ اکتبر) تعطیل خواهد شد.

او گفت: پوشیدن ماسک صورت در اکثر مکان‌های عمومی اختیاری است، اما همچنان توصیه می‌شود در کنار آن اقدامات پیشگیرانه از قبیل فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و کنترل دما رعایت شود.

دکتر چاکرات گفت که وزارت بهداشت سطح حساسیت کووید ۱۹ را به سطح یک کاهش داده است، اما پیش بینی تعداد بیماران یا اینکه آیا امواج متوالی دیگر پیش رو خواهد بود دشوار است.

او گفت که سازمان های زیر نظر این وزارت وضعیت بیمارانی که نیاز به اکسیژن دارند و یا عفونت های ریوی دارند، پیگیری و نظارت خواهند کرد.

دکتر پراسیت واتاناپا، رئیس دانشکده پزشکی بیمارستان سیریاج در دانشگاه ماهیدول گفت، تعداد مبتلایان به کرونا همچنان در حال کاهش است و تلفات کمتری نسبت به گذشته دارد. وی گفت که واکسیناسیون بیشتر و همچنین انواع سویه‌های خفیف تر باعث کاهش تعداد بیماران کرونایی شده است و کووید ۱۹ از این پس می‌تواند به طور فزاینده ای با سرماخوردگی مقایسه شود.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم نگران هستند که ویروس در آینده به جهش خود ادامه دهد، دکتر پراسیت گفت که گونه‌های جدید می تواند عفونی تر اما شدت کمتری داشته باشد.


بیشتر بخوانید:






5 3 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.