تشدید تدابیر امنیتی در بانکوک در پی افزایش تنش ها بین اوکراین و روسیه

به اشتراک بگذارید:

پلیس بانکوک می گوید با افزایش تنش ها بین اوکراین و روسیه، امنیت را در مناطق اطراف سفارتخانه های اوکراین و روسیه افزایش داده است.

درگیری ها زمانی آغاز شد که روسیه تهدید کرد که از هر اقدام اوکراین برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی انتقام خواهد گرفت. تنش ادامه دار، با تجمع نظامیان روسیه در مرز اوکراین، نگرانی رهبران جهان را افزایش داده است.

کریتسانا پاتاناچارون، معاون سخنگوی تایلند می گوید که در نتیجه این وضعیت، تدابیر امنیتی در سفارتخانه ها و مناطق اطراف تشدید شده است و پلیس به نظارت بر تحولات و اقدامات این دو کشور ادامه خواهد داد. وی گفت، تاکنون مواردی نبوده است که امنیت تایلند را تهدید کند. با این حال، برای هرگونه اتفاق امنیتی احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی افزود، مردم در صورت مشاهده و یا کسب اطلاعات مربوط به درگیری بین اتباع اوکراینی و روسی ساکن تایلند، باید مراتب را به مقامات گزارش دهد.

در همین حال، روسیه می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد و حتی والری گراسیموف، رئیس نیروهای مسلح روسیه همین اواخر درباره گزارش‌های مربوط به تهاجم قریب‌الوقوع این کشور گفته که این شایعات به هیچ وجه حقیقت ندارند و این دروغ‌ها را نباید باور- و باید محکوم کرد.

به رغم این ادعاها اما تنش‌ها هنوز و هم‌چنان بالاست و حتی ولادیمیر پوتین تهدید کرده که اگر رویکرد تهاجمی غرب ادامه یابد، دست به اقدامات تلافی‌جویانه مناسبی» خواهد زد.

در این میان دبیرکل ناتو هم خطر وقوع جنگ را جدی دانسته و هشدار داده که خطر درگیری جدی است. جو بایدن هم در این زمینه گفته که به نظر او روسیه قطعا نیروهایش را وارد این منطقه خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.