جاده کائوسان در بانکوک

به اشتراک بگذارید:

این فقط یک خیابان کوتاه به طول حدود ۴۰۰ متراست، اما جاده کائوسان (Khao San Road) بهترین خیابان شناخته شده در شهر بانکوک و حتی به جرات می توان گفت که معروفترین جاده در سطح جهان می باشد که سالانه حدود ۶.۵ میلیون توریست به خود جذب می کند و از آن به عنوان بهشت کوله گردان یاد می شود.

ساخت جاده کائوسان به سال ۱۸۹۲ و در زمان پادشاهی راما پنجم از سلسله چاکری برمی‌گردد. خیابان خائوسان در منطقه پراناکون بانکوک قرار گرفته و با قصر بزرگ و همچنین معبد زمرد بودا (وات پرا کائو) بانکوک چیزی حدود یک کیلومتر فاصله دارد.

کائوسان در زبان محلی به معنی برنج آسیاب شده است. علت این نام‌گذاری را می‌توان در کاربرد قدیمی خیابان جستجو کرد،‌ چرا که در زمان‌های نه چندان دور، خیابان کائوسان بانکوک به عنوان بازارمهم برنج شهر می‌شناختند که از حدود ۴۰ سال قبل، توسعه خیابان آغاز شد تا رفته رفته تبدیل به خیابانی معروف در سطح جهان شد.

یکی از دلایل جذابیت و شهرت این جاده می تواند به خاطر زندگی شبانه آن باشد که پر از رستوران هایی است که می توانید با دوستان خود نشسته و از موسیقی زنده در آن مکان ها لذت ببرید، همچنین مغازه های کوچک زیادی هستند که می توانید از آنها پوشاک‌های مردانه، زنانه و بچه‌گانه و انواع سوغاتی ها را با قیمت‌هایی مناسب خریداری کنید.

تصاویر
موقعیت جاده





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.