احتمال جایگزینی دومین آزمایش پی‌سی‌آر برای مسافران ورودی در تایلند

به اشتراک بگذارید:

الزامات روز پنجم طرح ورودی Test & Go، برخی از گردشگران بالقوه را از سفر به تایلند منصرف کرده است. نه تنها یک آزمایش پی‌سی‌آر در روز پنجم اقامت مسافران لازم است (اولین آزمایش در بدو ورود)، بلکه مسافران باید در حالی که منتظر نتایج آزمایش خود هستند، بایستی یک شب را در هتلی که مورد تایید اداره ایمنی و بهداشت است رزرو کنند.

آنوتین چارنویراکول، وزیر بهداشت عمومی، با تمایل به تسهیل روند سفر، از اداره کنترل بیماری‌ها خواسته است تا از شر دومین آزمایش پی‌سی‌آر برای مسافران خارجی خلاص شوند.

وزارت گردشگری و ورزش همچنین در نظر دارد پیشنهادی برای لغو دومین آزمایش پی‌سی‌آر و جایگزینی آن با آزمایش آنتی ژن سریع ارائه دهد که می تواند در عرض چند دقیقه نتایج را ارائه دهد. این پیشنهاد باید توسط ستاد مدیریت وضعیت کووید ۱۹ تأیید شود. جلسه بعدی این ستاد ۲۳ فوریه برگزار خواهد شد.

این خبر پس از آن منتشر شد که شرکت هواپیمایی ایرآسیا ادعا کرد که بسیاری از گردشگران از سفر به تایلند به دلیل رویه های سفر دلسرد شده اند. آنوتین اکنون در تلاش است تا بهبود اقتصاد و ایمنی مردم را متعادل کند.

آنوتین گفت برای پایان دادن به دومین آزمایش، باید اقدامات پیشگیرانه افزایش یابد، مانند افزایش سرعت واکسیناسیون. وی گفت: تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی باید با دقت مدیریت شود و تمرکز وزارتخانه بر ایزوله‌سازی در خانه باشد. به این ترتیب تخت های کافی برای موارد شدید موجود خواهد بود. مدیر کل اداره کنترل بیماری‌ها گفت که با وجود اینکه تعداد مبتلایان جدید در حال افزایش است، تعداد موارد شدید در واقع کاهش یافته است.

اپراتورهای گردشگری خواستار رفع تمامی محدودیت های ورود هستند. روز چهارشنبه، چندین گروه به نمایندگی از اپراتورهای گردشگری نامه ای به نخست وزیر پرایوت ارسال کردند و خواستار رفع محدودیت ها در ماه مارس شدند. این نامه به کشورهایی مانند دانمارک، نروژ، سوئد و بریتانیا اشاره می کند که تقریباً تمام محدودیت های کرونایی را لغو کرده‌اند.

تایلند اکنون باید محدودیت‌های کووید ۱۹ را برای گردشگران کاهش دهد، در غیر این صورت ممکن است توانایی رقابت با سایر کشورها را از دست بدهد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.