جزیره آدانگ در استان ساتون

به اشتراک بگذارید:

جزیره آدانگ (Ko Adang) دومین جزیره بزرگ در پارک دریایی ملی تاروتائو، در تایلند، بسیار نزدیک به جزیره لیپه است. این جزیره ۶ کیلومتر طول و ۵ کیلومتر عرض دارد. بلندترین نقطه در این جزیره ۶۹۰ متر است.

آدانگ تنها با سواحل شنی احاطه شده و صخره های مرجانی دریایی فراوانی دارد. آبشار دزدان دریایی و کیناری دو آبشار موجود در این جزیره است که بازدید از آنها نیز خالی از لطف نیست.

همانطور که گفته شد، بلندترین نقطه جزیره که در ارتفاع ۶۹۰ متری قرار دارد، ۳ چشم انداز و مسیر بی‌نظیر برای پیاده‌روی در اختیارتان می‌گذارد که طی کردن هر کدام تقریبا به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. در واقع این مسیرها، نمایی باشکوه از جزیره کوه لیپ را در آنسوی آبها ارائه می‌دهند. اینجا منظره‌ای زیبا از طلوع و غروب آفتاب دارد و حوالی ظهر، اقیانوس شفاف‌تر به نظر می‌رسد. اثری از آسفالت نیست و به دلیل وجود صخره‌های شیب‌دار و لغزنده در طول مسیر، توصیه می‌کنیم که حتما کفش‌های مناسب و محکم بپوشید و ضد آفتاب و اسپری حشره کش همراه داشته باشید. بهتر است که پیاده‌روی را از صبح زود شروع کنید که هنوز هوا گرم نشده است.

جزیره آدانگ به لطف قرار گرفتن در لیست پارک ملی تاروتائو بسیار آرام و و دست نخورده مانده است. در منطقه جنوبی جزیره امکانات کمپینگ و همچنین خانه های ییلاقی وجود دارد که همگی متعلق به پارک ملی هستند. می توانید قایق های دم بلند را برای بازدید از سایر مناطق جزیره آدانگ کرایه کنید، از جمله ساحل ماسه سیاه در شمال جزیره که همچنین ارزش دیدن را دارد.

تصاریر
موقعیت جزیره





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.