جزیره کرِت در استان نونتابوری

به اشتراک بگذارید:

جزیره کرِت یک جزیره کوچک در رودخانه چائوپرایا، درست در شمال بانکوک، تایلند است. این شهر جزیره ای کوچک در قرن هجدهم در طول احداث آبراهه آن منطقه، ساخته شده است، ابعاد این شهر ۲ کیلومتر در ۱ کیلومتر است که به عنوان محل استقرار مردم «مون» شناخته می شود. اهالی این جزیره که میناکاری معروف آنها در موزه «کوان امان» به نمایش گذاشته شده است هنوز به کار سفالگری در کنار رودخانه مشغول هستند.

ممکن است سواحل بکر و آب های فیروزه ای با ساحل زیبا در این جزیره پیدا نکنید، اما این جزیره هنوز هم یک سفر یک روزه ارزشمند را برای فرار از هیاهوی پایتخت را فراهم می کند. جزیره کرِت فقط در ۲۰ کیلومتری خارج از مرکز شهر بانکوک قرار گرفته است. فراموش نکنید که از بازار آخر هفته این جزیره هم دیدن کنید.

راه های رفتن به جزیره کرِت:

از طریق قایق: از اسکله مرکزی سافان تاکسین در بانکوک، با قایق اکسپرس چائوپرایا تا انتهای ایستگاه شمالی در نونتابوری بروید. از نونتابوری بلیط قایق های طولانی تهیه کرده و به این جزیره برسید.

از طریق اتوبوس: با اتوبوس های شماره ۱۶۶ یا شماره ۱۰۴ به جزیره کرِت بروید و در مقابل معبد سنم نوا (Wat Sanam Neua) پیاده شوید، و سپس فقط با یک قایق به سمت جزیره بروید.

تصاویر
موقعیت جغرافیایی





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.