خبر خوب برای دانشجویان و بازنشستگان خارجی در تایلند

به اشتراک بگذارید:

دولت تایلند مجموعه‌ای از طرح‌های جدید ویزا را برای جذب گردشگران بیشتر در روز سه شنبه (۲۸ می) تصویب کرد که شامل طرح‌های بدون ویزا و ویزا در بدو ورود و اقامت طولانی‌تر برای دانشجویان و کاهش بیمه درمانی اجباری برای بازنشستگان، می‌شود.

چای واچارونک، سخنگوی دولت تایلند گفت، از آنجایی که اقتصاد کشور به شدت به گردشگری وابسته است، وزارت امور خارجه این اقدامات را برای جذب حداکثری گردشگران پیشنهاد داده است.

وی گفت، تعداد کشورهای واجد شرایط برای ورود بدون روادید از ۵۷ کشور به ۹۳ کشور افزایش خواهد یافت. ۳۶ کشور جدید شامل آلبانی، کامبوج، چین، هند، جامائیکا، قزاقستان، لائوس، مکزیک، مراکش، پاناما، رومانی، سریلانکا و ازبکستان هستند.

او افزود، مدت اقامت بازدیدکنندگان تحت این طرح نیز به ۶۰ روز افزایش یافته است.

هیئت دولت همچنین ویزا در بدو ورود را برای ۳۱ کشور تصویب کرد، که پیش از این ۱۹ کشور بود.

گردشگرانی که مایل به کار و همچنین بازدید از مقاصد توریستی هستند، می توانند ویزای پنج‌ساله با مدت اقامت تا ۱۸۰ روز، قابل تمدید برای ۱۸۰ روز دیگر دریافت کنند. پیشتر واجدین شرایط فقط مجاز به دو اقامت ۳۰ روزه بودند.

آقای چای گفت: «این اقدام، دیجیتال نومد‌ها، افراد در مشاغل آزاد که دور‌کاری می‌کنند و همچنین کسانی که می‌خواهند موی تای و آشپزی تایلندی بیاموزند را هدف قرار می دهد. آنها می توانند هم یاد بگیرند و هم از اماکن دیدنی کشور دیدن کنند.»

دانشجویان خارجی می توانند یک سال پس از فارغ التحصیل شدنشان در کشور بمانند، به جای اینکه مجبور شوند بلافاصله پس از اتمام دوره کشور را ترک کنند.

آقای چای گفت:

«آنها (دانشجویان خارجی) می توانند در طول دوره تمدید شده کار پیدا کنند، به ویژه در زمینه‌هایی که به آن‌ها نیاز داریم. او گفت که حدود ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در تایلند مشغول به تحصیل هستند.»

اقدامات فوق‌الذکر از روز شنبه اول ماه جون اجرایی خواهد شد.

شرایط جدید ویزای بازنشستگی تایلند

بازدیدکنندگانی که ۵۰ سال یا بیشتر دارند و می‌خواهند ویزای اقامت طولانی مدت بگیرند در حال حاضر ملزم به داشتن پوشش بیمه سلامت به ارزش ۳ میلیون بات هستند.

تحت مصوبه جدید دولت، هر متقاضی ویزای اقامت طولانی مدت در این گروه سنی ملزم به داشتن پوشش بیمه سلامت به ارزش ۴۴۰ هزار بات هستند که ۴۰۰ هزار بات آن برای بستری شدن و ۴۰ هزار بات برای پوشش موارد سرپایی خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت همچنین گسترش خدمات درخواست ویزای الکترونیکی در کنسولگری‌ها و سفارت‌های تایلند را از ۴۷ به ۹۴ مکان تصویب کرده است که از ماه سپتامبر آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید:






5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.