دره هوپ پا تات د استان اوتای تانی

به اشتراک بگذارید:

همه ما گهگاه نیاز به فرار از هیاهوی شهری و دنیای مدرن داریم. هوپ پا تات (Hup Pa Tat) جزو آن مناطقی است که لازم است از آن بازدید کنید. دره هوپ پا تات با ویژگی های منحصر به فرد طبیعی خود بدون شک ارزش دیدن را دارد. این یک دره بزرگی است که مساحت آن حدود ۴۸ هزار متر مربع است. در اطراف دره کوههای آهکی وجود دارد که این دره را از گیاهان و جانوران اطراف آن جدا می کند.

برای رسیدن به دره، باید از طریق دالانی به شکل غار به طول ۶۰ متر از میان چندین درخت مارگوئزا عبور کنید تا به آن برسید. با خارج شدن از آن گذرگاه و دیدن طرف دیگر، گویی به دنیای دیگری سفر می کنید. این دره، که توسط صخره های بلند احاطه شده است، نور آفتاب کمی را دریافت می کند، بنابراین تابش نور کم، آنجا را تا حد زیادی مرطوب نگه داشته که باعث رشد انبوه گیاهان شده است. این مکان دارای گونه های کمیاب درخت های غول پیکر است که شبیه درختان ماقبل تاریخ است. به همین دلیل، دره هوپ پا تات گاهی اوقات به عنوان «پارک ژوراسیک» شناخته می شود. با کمی تخیل، دیدن پرسه زدن دایناسورها در این دره کار سختی نخواهد بود.

این مکان در سال ۱۹۷۹ توسط سونتیتومگوسول، یک راهب محلی از معبد تام تونگ کشف شد. در آن زمان، او از صخره های اطراف آن دره به بالا رفت و متوجه شد که تعداد زیادی گیاه «نخل سیاه‌رشته» در آن منطقه وجود دارد. وی در سال ۱۹۸۴ از پایین دره، دریچه ای را حفر کرد که از همان سال، این مکان به منطقه حفاظت شده برای توسعه آن در سال های آینده به عنوان مکان بوم گردی، تبدیل شده است. اداره پارک های ملی، حیات وحش و حفاظت از گیاهان، منحصر به فرد بودن و اهمیت دره را تشخیص داد تا با تبدیل کردن آن به منطقه محافظت شده، از آن به خوبی نگهداری کنند.

تصاویر
موقعیت جغرافیایی





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.