دریاچه کبود در استان لمپنگ

به اشتراک بگذارید:

دریاچه کبود که به نام دریاچه آبی نیز شناخته می‌شود جاذبه طبیعی و یک مکان توریستی در پارک ملی تام پا تای (Tham Pha Thai) در استان لمپنگ است. طبیعت اطراف دریاچه، جنگلی همیشه سبز و خشک است که پناهگاه حیوانات بسیاری نیز می‌باشد.

با چند دقیقه قدم زنی از نزدیکترین دهکده، این استخر سبز زمردی را در زیر تپه‌ای که به اسم لوم پوکئو (Lom Phukeow) شناخته می‌شود، می‌توانید ببینید. روستاییان معتقد بودند که دریاچه کبود، استخر مقدسی است که پادشاه ناگاس در آن زندگی می کرد، بنابراین اهالی دهکده به احترام آن سالانه مراسم آب بر پا می‌کنند. به روایت یکی از بزرگان این دهکده، مراسم آب به این شکل بوده است که آنها کاسه پر از برنج و چند تکه گل را به همراه شمع، بعد از خواندن دعا آن را در آب رها می‌کردند و اجازه می‌دادند تا وسط آب حرکت کند. آنها معتقدند که آب این دریاچه بعد از خواندن دعا و نوشیدن آن می‌تواند به سلامت جسمانی آنها کمک کرده و بیماری آنها را بر طرف کند.

اطراف دریاچه صخره‌ای آهکی، سایه درختان بزرگ، جنگل آرام، این مکان را به یک مکانی با آرامش برای استراحت تبدیل می‌کند که قطعا مکانی است که می‌تواند در سبد بازدید شما قرار بگیرد.

تصاویر
موقعیت دریاچه





0 0 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.