دهکده توریستی در کو‌های دوی مه سالونگ در چیانگ‌‌رای

به اشتراک بگذارید:

دوی مه سالونگ (Doi Mae Salong) منطقه کو‌هستانی درتایلند است که بخشی از رشته‌ کوه‌های دِن لائو در قسمت شمالی استان چیانگ‌‌رای و در ۶ کیلومتری مرز میانمار واقع شده است. این کوه عمده شهرت خود را پس از آن گرفت که لشکر نظامی چین بعد از اخراج شدن از برمه در سال ۱۹۶۱ در حوالی آن شهرکی ایجاد کرده و به اقامت پرداختند.

سانتی کیری (Santi Khiri) اسم دهکده‌ای که در کو‌های دوی مه سالونگ واقع شده است و به لطف اتفاقات افتاده و اسکان نضامیان در سال‌های دور به یک جاذبه‌ گردشگری تبدیل شده است. اگر با انصاف بیشتری بررسی کنیم، در اصل این دهکده به تنهایی جاذبه‌هایی در خود جا داده است که علل کافی برای محبوب شدن در بین گردشگران نیز می‌باشد.

این دهکده به دلیل مناظر دل انگیز، فضای آرامش‌بخش، غذاهای بومی چینی، هتل ها و مهمانسراهای کوچک که پذیرای بازدیدکنندگان است، مزارع چای، قهوه و درختان میوه، به عنوان یک جاذبه مهم گردشگری آن منطقه شناخته شده است. منظره فوق‌العاده زیبای دهکده به ویژه در ماه‌های دسامبر و ژانویه و هنگامی که ساکوراها کاملا شکوفا می شوند بسیار زیبا است.

همانطور که اشاره شد مزارع چای جزئی از جاذبه دهکده سانتی کیری است، شما میتوانید در بین لایه‌های مزرعه چای قدم بزنید، از آن برداشت کرده، دم کنید و مزه آن را تجربه کنید و در عین حال از منظره زیبای دهکده لذت ببرید. چای به عنوان سوغاتی برای خرید نیز موجود می‌باشد.

خدمات حمل و نقل راحتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و به شما امکان می دهد از کنار جاده با لایه هایی از چشم انداز کوهستانی دیدن کنید. پس از ورود به دهکده، مکان های بسیار خوبی برای علاقه مندان به عکاسی، رستوران ها و هتل‌ها برای گردشگران وجود دارد. روستاییان صبح زود در یک بازارچه‌ای جمع می شوند تا محصولات کشاورزی و چند میان وعده را بفروشند که شاید قبلاً ندیده باشید.

تصاویر
موقعیت دهکده





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.