دهکده فرهنگی یون‌نان (دهکده سانتی چون) در استان مه‌هونگ‌سون

به اشتراک بگذارید:

دهکده فرهنگی یون‌نان که به نام دهکده سانتی چون (Santichon) نیز شناخته می‌شود کمی دورتر از منطقه پای در استان مه‌هونگ‌سون در شمال تایلند واقع شده است. این دهکده محل زندگی چینی‌های یون‌نان است که پس از انقلاب فرهنگی چین در پی تسلط مجدد مائو تسه‌تونگ بر حزب کمونیست، فرار کردند و همچنین یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آن استان می‌باشد.

دهکده سانتی چون مقصد ارائه فرهنگ منحصر به فرد مردم یون‌نان مانند لباس و زبان است. این دهکده مشابه آنچه در چین است، فضای یک شهر چینی یون‌نانی را با تمام معماری تزئین شده به سبک یون‌نان به تصویر می کشد. برجسته ترین نماد، تصویر اژدهایی با رنگ روشن است که در بالای صخره ای تاریک و عظیم، با کلمات چینی حک شده است.

اهالی دهکده در خانه‌های خشت سفالی نارنجی که به طرز جالبی ساخته شده‌اند، زندگی می کنند. جدای از کاوش در اطراف دهکده و تماشای شیوه زندگی اهالی، فعالیت‌های دیگری نیز موجود می‌باشد که گردشگران می‌توانند از انجام دادن آنها خودشان را سرگرم کنند. گردشگران می‌توانند با پرداخت مبلغ بسیار کمی در اطراف دهکده اسب سواری کنند، در بازی‌های تیراندازی شرکت کنند و یکی از نکات قابل توجه در دهکده چرخ و فلک بزرگ چوبی است که در فرهنگ اصیل چینی نقش مهمی دارد که توسط گروهی، از وزن بدن خود برای چرخاندن چرخ استفاده می‌کنند، دوستداران عکس می توانند با لباس چینی اصیل عکس‌های یادگاری بگیرند. برای صرف غذا، گردشگران می توانند از غذاهای چینی یون‌نان در رستوران داخل دهکده لذت ببرند. علاوه بر این، مرکز فرهنگی چینی یون‌نان نیز وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید به عمل بیاورید.

تصاویر
موقعیت دهکده

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.