رونق مجدد صنعت گردشگری تایلند با هدف جذب ۴۰ میلیون گردشگر

به اشتراک بگذارید:

به گفته سخنگوی دولت آقای چای واچارونکه، تایلند تدابیری را برای راه اندازی مجدد و تجدید قوای صنعت گردشگری این کشور در نظر گرفته است که انتظار دارد در سال آینده ۴۰ میلیون بازدید کننده و گردش مالی ۳/۱ تریلیون بات مرتبط با گردشگری را به ارمغان بیاورد.

وی پس از اولین نشست رسمی دولت جدید گفت که درآمد پیش بینی شده برای سال آینده ۲۹ درصد بیشتر از ۲/۴ تریلیون بات انتظار دولت از گردشگری در سال جاری خواهد بود.

رقم ۴۰ میلیون گردشکر خارجی با رکورد ثبت شده پیش از همه گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ برابری می کند، چیزی که کارشناسان صنعت گردشگری پیشتر فکر می کردند که تجدید قوای این صنعت چند سال دیگر اتفاق نیفتد.

آقای چای گفت: “گردشگری تنها موتور اقتصادی است که هنوز می تواند کار کند و انتظار می رود درآمد قابل توجهی برای کشور به ارمغان بیاورد.”

صنعت گردشگری تایلند به طور مستقیم و غیرمستقیم حدود ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی تایلند را تشکیل می دهد این در حالی است که صادرات حدود ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد اما به دلیل تقاضای ضعیف جهانی کند بوده است.

انتظار می رود این کشور در سال جاری پذیرای ۲۸ میلیون بازدید کننده خارجی و ۲/۴ تریلیون بات درآمد گردشگری داشته باشد که ۱/۴ تریلیون بات آن از طریق گردشگران خارجی و یک تریلیون بات دیگر از طریق گردشگری داخلی به اقتصاد این کشور تزریق خواهد شد.

مجموع درآمد گردشگری در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد بات بود زیرا مرزهای این کشور برای چند ماه به دلیل محدودیت‌های کرونایی به روی مسافران خارجی بسته بود.

آقای چای افزود: دولت برای رسیدن به اهداف خود در سال آینده، ۱۰ برنامه محرک را برای ارتقای رونق گردشگری در نظر گرفته است.

طرح ورود بدون ویزا از جمله اقداماتی است که به این منظور در نظر گرفته شده است. روز چهارشنبه، با تصمیم کابینه، گردشگران از کشور‌‌های چین و قزاقستان از تاریخ ۲۵ سپتامبر امسال تا ۲۹ فوریه سال بعد می‌توانند بدون دریافت ویزا از این کشور بازدید کنند.

برنامه‌های دیگر شامل اقدامات ایمنی ویژه گردشگران، فیلمسازان تجاری و اقداماتی برای بازیگران، خوانندگان و مقامات عالی رتبه چینی در نظر گرفته شده است که برای ترویج تایلند به عنوان یک مقصد گردشگری عالی مفید خواهد بود.

نخست وزیر همچنین از کشورهای هدف به منظور متقاعد کردن شهروندان آن کشور‌هاب بازدید به عمل خواهد آورد.

همچنین پروازهای مستقیم بیشتری به استان های پر پتانسیل در نظر گرفته شده است. دولت همچنین قصد دارد به سرعت محصولات و خدمات باکیفیت و منحصر به فرد را در بخش گردشگری توسعه دهد، رویدادهای گردشگری را در تمام طول سال سازماندهی کرده و لوی کاتونگ (Loy Krathong) و جشن سونگکران را به جشنواره هایی در سطح جهانی تبدیل کند.

تبلیغات ویژه برای بازدیدکنندگان از طریق آژانس‌های تور و گردشگری ارائه شده و تایلند را به عنوان مرکز سرگرمی آسیا معرفی خواهند کرد.

همچنین، یک تیم «مدیریت بحران آنلاین» برای پاسخگویی به مشکلات و هر حادثه ای که بر گردشگری در تایلند تأثیر می گذارد، تشکیل خواهد شد.

آقای چای در پایان سخنان خود گفت که این ۱۰ برنامه برای راه اندازی و رونق مجدد گردشگری تایلند و تبدیل آن به موتور در آمدزایی طولانی مدت برای بهبود وضع اقتصادی این کشور در نظر گرفته شده.





5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.