سفر به اتحادیه اروپا از تایلند محدود شد

به اشتراک بگذارید:

کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کرده اند که تایلند را از لیست کشورهایی که مسافران می توانند در دوران کرونا آزادانه به آنجا بروند، حذف کنند.

اتحادیه اروپا تنها اجازه ورود کشور‌هایی که در «لیست سبز» که فقط حدود ۲۰ کشور است، را صادر می‌کنند. بازدید کنندگان از این کشورها، از جمله آمریکا، نیوزیلند، کانادا و ژاپن، می توانند بدون قرنطینه اجباری وارد اروپا شوند. روز گذشته اعضای اتحادیه اروپا ضمن حذف تایلند و رواندا، توافق کردند که اوکراین را به لیست سبز اضافه کنند.

به روزرسانی این لیست در حال حاضر بر روی مسافران بالقوه اروپایی برای سفر به تایلند تحت طرح‌های بازگشایی Sandbox پوکت و سامویی پلاس تأثیر خواهد گذاشت.

بانکوک پست گزارش داده است که کشورها در صورت گزارش کمتر از ۷۵ مورد کرونایی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر طی ۱۴ روز گذشته، ممکن است به لیست سبز اضافه شوند. در تاریخ ۴ ژوئیه این آمار برای اوکراین ۱۸، در حالی که تایلند ۹۷/۳ و رواندا ۹۰/۹ بودند. اتحادیه اروپا تصریح کرده است که حتی اگر کشوری در لیست سبز باشد، کشورهای عضو حق دارند محدودیت های خود را از جمله قرنطینه و آزمایش اجباری را بر مسافران این کشورها اعمال کنند.

در اوج همه گیری کرونا، در مارس ۲۰۲۰، اتحادیه اروپا مرزهای خود را برای سفرهای غیر ضروری بست اما اکنون به طور مرتب لیست کشورهایی را که مردم می توانند از آنجا وارد اروپا شوند، حتی اگر واکسینه نشده باشند را به روز می کند. افراد کاملاً واکسینه شده می توانند از هر کشور خارج از اتحادیه اروپا وارد آن شوند. این لیست دائماً در حال تغییر است، زیرا کشورها بر اساس پیشرفت واکسیناسیون، میزان آزمایشات انجام شده و میزان اعتماد اتحادیه اروپا به داده های یک کشور، اضافه یا حذف می شوند.

براساس اطلاعات منتشر شده در بانکوک پست، لیست سبز اتحادیه اروپا در حال حاضر شامل کشور‌های آلبانی، ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، بوسنی هرزگوین، برونئی، کانادا، اسرائیل، ژاپن، اردن، کوزوو، لبنان، مونته نگرو، نیوزیلند، قطر، مولداوی، مقدونیه شمالی، عربستان سعودی، صربستان، سنگاپور، تایوان، کره جنوبی و آمریکا و چین تحت شرایطی به این لیست اضافه خواهد شد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.