غار تام پت پو تونگ در استان ساگِئو

به اشتراک بگذارید:

تام پت پو تونگ (Tham Phet Pho Tong) یک غار دیدنی است که در امتداد کوه‌های کائو لم (Khao Lueam) در استان ساگِئو (Sa Kaeo) واقع شده است.

غار تام پت پو تونگ دارای استالاگمیت‌های (ستونهایی از مواد معدنی است که از کف غار بالا آمده اند) زیبا و مناظر جالب است. این غار از چهار قسمت که هر کدام از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است، تشکیل شده است. دهانه غار یک منطقه بیضی شکل وسیع است که به طور طبیعی با سنگ های سفید تزئین شده است. ناحیه دوم، ازطریق تونلی به سالن بزرگی فرود می آید که در آن تابش نور خورشید از حفره های بالای غار بسیار خیره کننده است. منطقه سوم، سالن مروارید نامیده می شود که در آن استالاگمیت‌ها به طرز شگفت انگیزی چیده شده اند که تابش نور آفتاب، زیبایی آنها را چند برابر کرده است. و منطقه چهارم جایی است که مخروط‌های آهکی که در اثر چکیدن قطره‌های آب آهکی از سقف غار ایجاد شده اند و استالاگمیتی که شبیه به تصویر بودا است در آن قرار گرفته است.

بازدیدکنندگان پس از بازدید از غار می‌توانند در جنگل‌های سر سبز اطراف این غار که توسط اهالی دهکده محافظت و نگهداری می شود، قدم زده و از طبیعت زیبای آن لذت ببرند.

تصاویر
موقعیت غار

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.