فیلم کوتاه تبلیغاتی اپل مردم تایلند را خشمگین کرد

به اشتراک بگذارید:

نخست وزیر تایلند، آقای ستا تاویسین، از انتخاب تایلند توسط اپل به عنوان مکان فیلمبرداری جدیدترین تیزر تبلیغاتی خود ابراز قدردانی کرده است. سخنگوی دولت به نقل از نخست وزیر گفت که این تبلیغات «قدرت نرم» تایلند را افزایش می دهد و صنعت گردشگری تایلند را تقویت می کند.

با انتشار پنجمین قسمت از سری فیلم کوتاه تبلیغاتی «Underdogs» شرکت اپل، با عنوان «فرار از شرکت»، بسیاری از کاربران اینترنتی تایلند با خوش‌بینی نخست‌وزیر مخالفت کردند.

منتقدان معتقد هستند که این فیلم کوتاه تبلیغاتی به تایلند بی‌احترامی کرده و مردم تایلند را به شکلی منفی نشان داده است.

این تبلیغ خشم و انتقادات شدیدی را برانگیخت و باعث شد اپل بخش نظرات در صفحه یوتیوب خود برای این فیلم را ببندد.

تا ۲۹ ژوئیه، تقریباً ۱۱ روز پس از انتشار، این فیلم در یوتیوب ۵/۱ میلیون بازدید داشته است.

این فیلم ده دقیقه‌ای که به عنوان یک کمدی هیجان‌انگیز توصیف شده، چهار کارمند شرکت را نشان می‌دهد که برای برآورده کردن نیازهای مشتریان خود در زمینه طراحی و کمیت در تایلند به چالش کشیده می‌شوند.

یکی از اعضای تیم که در آمریکا بود، با استفاده از اپل ویژن پرو همراه آن‌ها بود، در حالی که بقیه با یک سری ماجراجویی‌های کوچک روبرو شدند که ۳۱ ویژگی دستگاه‌های اپل را به نمایش می‌گذاشت.

صحنه‌های فیلم به رنگ قهوه‌ای تبدیل شده بود، به نظر می‌رسید که تایلند را به شکل ۳۰ تا ۵۰ سال پیش نشان می‌دهد.

بسیاری از تایلندی‌ها انگیزه پشت این انتخاب را زیر سوال بردند و معتقد بودند که تایلند را کشوری توسعه نیافته جلوه می دهد. اگرچه برخی سعی کردند آن را مثبت تفسیر کنند و نشان دادند که اپل قصد دارد گذشته تایلند را به نمایش بگذارد.

این تفسیر، با حضور آیفون ۱۵ در فیلم، که در آن زمان وجود نداشت، تضعیف شد.

منتقدان به تصویرهای منفی دیگری اشاره کردند، مانند فرودگاهی که در وضعیت نامناسبی به تصویر کشیده شده است، با سیستم باربری و ساختمان‌های قدیمی، و راننده تاکسی با موهای بلند در لباس فرم نامرتب.

اولین هتل این تیم نیز کوچک و کثیف به تصویر کشیده شد. در تلاش برای برآورده کردن خواسته‌های مشتری، شخصیت‌ها با اتوبوسی شلوغ و در شرایط بد سفر کردند، اتوبوسی که کاربران تایلندی ادعا می‌کنند دیگر در واقعیت وجود ندارد.

بسیاری تعجب کردند که چرا این شرکت با حمل و نقل مدرن، مانند متروی هوایی، اتوبوس‌های مجهز به تهویه مطبوع و اقامتگاه های بروز، تایلند را مانند زمان حال به تصویر نکشیده است.

دیوید ویلیام، معلم زبان انگلیسی با ۱/۸ میلیون دنبال کننده در فیس بوک و ۲/۹ میلیون دنبال کننده در تیک‌تاک که مدت زیادی در تایلند زندگی کرده است، به این انتقادات پیوست.

او اظهار داشت که این تبلیغ باعث شد تایلند و مردم آن در چشم جهان افتضاح به نظر برسند. ویلیام در کلیپ‌های ویدیویی منتشر شده در صفحه فیس‌بوک و حساب تیک‌تاک خود گفت صحنه‌های تبلیغ به نظر قدیمی می‌آیند، انگار از ۵۰ سال پیش هستند.

او گفت، این فیلم تبلیغاتی تفاوت زیادی با دیگر تبلیغات اپل که در نیویورک یا شیکاگو فیلم‌برداری شده و آن مکان‌ها را فوق‌العاده نشان می‌داد، داشت.

او اضافه کرد که اگر اپل به نگاه تحقیرآمیز به کشور ادامه دهد، من فوراً برای خرید یک گوشی تاشو سامسونگ اقدام خواهم کرد.

ویدیوی وی در فیس بوک ۱۵ هزار نظر دریافت کرده و ۱۳ هزار بار به اشتراک گذاشته شده است.

در همین حال، یکی دیگر از منتقدان مدعی شد که دستگاه‌های اپل خود را به عنوان نشانه اعتراض به تبلیغات این شرکت فروخته است.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.