رهبر شبکه رحم اجاره‌ای در تایلند به جرم قاچاق اسپرم دستگیر شد

به اشتراک بگذارید:

افسران واحد سرکوب جرایم، رهبر باندی که اسپرم‌ها را از مرزهای تایلند به کشورهای همسایه قاچاق می‌کرد، دستگیر کردند. این اسپرم‌ها برای باردار کردن زنان لائوسی و کامبوجی که به عنوان رحم اجاره‌ای برای مشتریان چینی خدمت می کردند، استفاده می‌شد.

مظنون ۳۳ ساله، در ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ در خارج از خانه خود در استان نونتابوری دستگیر شد. وی بر اساس حکم بازداشت صادره از سوی دادگاه کیفری از سال ۲۰۲۲ تحت تعقیب قرار گرفته بود.

تحقیقات در سال ۲۰۱۷ زمانی آغاز شد که مأموران گمرک نونگ‌کای یک محموله نیتروژن مایع حاوی ۶ ویال (شیشه کوچک دارو) اسپرم را که قرار بود از طریق مرز به لائوس قاچاق شود، رهگیری کردند. این تحقیقات منجر به کشف شبکه بزرگی از سرمایه گذاران چینی شد که افرادی را برای قاچاق اسپرم به کلینیک‌های باروری در لائوس و کامبوج استخدام می کردند.

این اسپرم‌ها برای بارور کردن تخمک‌های زنان لائوسی یا کامبوجی که به عنوان مادر جایگزین دستمزد دریافت می کردند، استفاده می شد. فرزندان حاصل از این حاملگی‌ها تابعیت مادر جایگزین را داشتند که می توانست توسط گروه‌های جنایتکار چینی برای پولشویی استفاده شود.

تحقیقات نشان داد که مظنون دستگیر شده یکی از اعضای این شبکه بوده و تیمی را که اسپرم‌ها را به صورت غیرقانونی از مرز عبور می کرد، رهبری می کرد. او از سال ۲۰۱۷ متواری بود و هنگام دستگیری در استان نونتابوری مخفی شده بود.

مظنون، به عضویت در این شبکه اعتراف کرد و گفت که او مسئول نظارت بر تیمی است که اسپرم‌ها را حمل می کرد. او گفت که از سال ۲۰۱۴ این کار را انجام داده است و در هر سفر حدود ۱۰۰ ویال مایع اسپرم را حمل کرده است. او در هر سفر ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار بات حقوق می‌گرفت.

مظنون گفت دلیل اینکه این شبکه در تایلند کار نمی کند این است که گرفتن مجوز دشوار و هزینه‌ها بالا است.
وی به جرم استفاده بدون مجوز افراد دیگر برای حمل کالاهای ممنوعه در تایلند متهم شده است.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.