تایلند تحت تأثیر قطعی خدمات ابری مایکروسافت قرار گرفت

به اشتراک بگذارید:

تایلند در دو روز اخیر تحت تأثیر قطعی خدمات ابری مایکروسافت قرار گرفته است که به نظر می‌رسد توسط نرم‌افزار توزیع‌شده توسط شرکت امنیت سایبری CrowdStrike ایجاد شده است. این قطعی تأثیرات زیادی بر روی مشاغل در سراسر جهان از جمله ایرآسیا و سیستم‌های بیمارستانی تایلند گذاشته است.

ایرآسیا در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که قطعی مایکروسافت اژر (Azure) بر سیستم‌های رزرو و چک‌این در تمامی فرودگاه‌ها تأثیر گذاشته است.

به همین دلیل، این شرکت هواپیمایی مجبور به استفاده از سیستم دستی شده و این امر باعث تأخیر در سفر مسافران شده است. بنابراین به مسافران توصیه شده سه ساعت قبل از زمان حرکت در فرودگاه حاضر شوند.

در همین حال، بیمارستان بانکوک سورات، در استان سورات تانی، به بیماران خود اطلاع داده که این قطعی بر سیستم‌های فناوری اطلاعات آن‌ها نیز تأثیر گذاشته و باعث ناراحتی و تأخیر در خدمات شده است.

این بیمارستان از بابت هر گونه ناراحتی پیش آمده عذرخواهی کرده است.

به همین ترتیب، بیمارستان سیریراج پیاماهاراجکارون در بانکوک نیز علت لغو نوبت دهی بیماران و تعلیق خدمات را قطعی خدمات ابری مایکروسافت اعلام کرده است.

به گفته مایکروسافت مشکل در ساعت ۱۹:۰۰ روز پنجشنبه به وقت گرینویچ شروع شد و بر کاربران ویندوز که از نرم‌افزار امنیت سایبری «کراداسترایک فالکون» استفاده می‌کردند اثر گذاشت، اگرچه ابعاد کامل این اختلال تا صبح جمعه مشخص نبود.

اما تا عصر جمعه مشکل در بسیاری از نقاط جهان رو به کاهش گذاشت، و بسیاری از فرودگاه‌ها می‌گویند هرچند هنوز مشکلاتی در سیستم‌های پذیرش مسافر و پرداخت وجود دارد، اکثر پروازها راه افتاده‌اند.

سهام شرکت مایکروسافت روز جمعه حدود ۱۲ درصد سقوط کرد که احتمالا به نفع رقبای آن مثل «سنتینل وان» و «پالو آلتو نتوورکس» تمام می‌شود.


بیشتر بخوانید:






0 0 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.