محله تاریخی تلت نوئی در بانکوک

به اشتراک بگذارید:

تَلَت نوئی (Talat Noi) به معنی «بازار کوچک» یک محله تاریخی در بانکوک با کوچه های کوچک، مغازه های قدیمی و ساکنان مسن است که در منطقه سَمپَن تاوونگ (Samphanthawong) واقع شده است. تلت نوئی مدت کوتاهی پس از تأسیس شهر بانکوک محل زندگی جوامع مختلف قومی چینی بوده است. چندین ساختمان تاریخی در این منطقه، از قبیل کلیسای مقدس روساری (Holy Rosary Church)، اولین شعبه بانک تجاری سیام که در سال ۱۹۰۸ یا ۱۹۱۰ ساخته شده است و عمارت تاریخی چینی به نام سوهینگ تای (So Heng Tai Mansion) وجود دارد که با معماری خیره کننده شما را مجذوب خود خواهند کرد.

تلت نوئی پیش از تأسیس بانکوک سابقه طولانی دارد. اولین گروه قومی که در اینجا ساکن شدند، پرتغالی های اهل آیوتایا بودند. آنها کلیسای پرتغالی «روساری» را در سال ۱۷۸۶ ساختند. بعداً سایر اقوام نه تنها چینی بلکه ویتنامی و خمر نیز برای زندگی در تلت نوئی به اینجا آمدند. این منطقه اولین بندر بانکوک بود که محل استقرار مهاجران شد.

امروزه طلعت نوئی یک جاذبه فرهنگی است. مردم محلی مانند گذشته گفتار، غذا و اعتقادات خود را حفظ کرده اند که باعث محبوبیت این مکان در بین نوجوانان، هیپسترها و گردشگران خارجی شده است. روزانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران خارجی با تورهای دوچرخه سواری و یا اسکوتر از این محله زیبا دیدن می کنند.

تصاویر
موقعیت محله





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.