جاده یائووارات (محله چینی ها) در بانکوک

به اشتراک بگذارید:

جاده یائووارات، در واقع خانه چینی‌های ساکن در بانکوک است و همچنین یکی از مکان‌ها و جاذبه‌های توریستی محبوب است که شهرت آن به دلیل رستوران‌های زیادی است که در آن وجود دارد.

محله چینی ها در یکی از قدیمی ترین مناطق بانکوک قرار گرفته است. این نتیجه اسکان مجدد چینی ها در کرانه غربی رودخانه چائو پرایا پس از انتقال پایتحت در دوران پادشاه راما اول از تونبوری به راتاناکوسین است. از آنجا بازرگانان چینی تجارت دریایی بین سیام و چین را در طول دوره راتاناکوسین انجام می دادند در پایان سال ۱۸۹۱، پادشاه راما پنجم دستور ساخت بسیاری از جاده ها، از جمله جاده یائووارت (محله چینی ها) را صادر کرد. گفته می شود که مسیر جاده شبیه بدن منحنی اژدها است و آن را به مکانی فرخنده برای تجارت تبدیل کرده است.

ساخت جاده یائووارات به طول حدود ۱.۵ کیلومتر، عرض ۲۰ متر ۸ سال طول کشید (۱۸۹۲–۱۹۰۰)، مغازه های زیادی برای فروش طلا، پوشاک، منسوجات، لوازم التحریر، سوغاتی، قطعات و تجهیزات دست دوم، کالاهای الکتریکی، قطعات رایانه، عتیقه جات، آلات موسیقی وارداتی و خوراکی های محلی وجود دارد. بر اساس داده های سال ۲۰۰۲، در این جاده ۱۳۲ مغازه طلا فروشی وجود دارد که منطقه ای با بیشترین طلافروشی در جهان محسوب می شود که به این خاطر لقب «جاده طلایی» را گرفته است.

تصاویر
موقعیت جغرافیایی





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.