تایلند با بیشترین تعداد مدیران ارشد زن در رتبه سوم جهان قرار دارد

به اشتراک بگذارید:

با توجه به نظرسنجی گرنت تورنتون، تایلند در بین ۲۸ کشور مورد بررسی با بیشترین تعداد مدیران ارشد زن در جهان، سومین جایگاه را به خود اختصاص داد.

بر اساس این نظرسنجی، فیلیپین بیشترین تعداد زنان در پست‌های مدیریتی ارشد را داشت که توانست رتبه اول را شکار کند.

گرانت تورنتون، یک شرکت حسابداری جهانی مستقر در انگلیس، گفت که این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از پست‌های اجرایی ارشد در شرکت‌های فیلیپین متعلق به زنان است. علاوه بر تایلند، دو کشور دیگر از جنوب شرق آسیا، مالزی، در جایگاه هفتم و اندونزی در جایگاه دهم، در رتبه‌بندی حضور دارند.

این نظرسنجی از طریق مصاحبه در طول سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ انجام شد و ۴ هزار و ۸۹۱ شرکت متوسط را تحت پوشش قرار داد که ۹۰ درصد شرکت‌ها ۵۰ تا ۲۵۰۰ کارمند داشتند. این نظرسنجی، آسیا، اروپا و آمریکا را در بر گرفت که سمت‌های اجرایی برتر مدیرعامل، عضو هیئت مدیره و رئیس بخش مالی را شامل می‌شد.

گرنت تورنتون گفت: شرکت‌های فیلیپینی به طور مداوم در نظرسنجی‌ها رتبه‌های بالا را کسب کرده اند، از جمله در سال ۲۰۲۳ رتبه دوم، در سال ۲۰۲۲ رتبه چهارم، و در هر دو سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ رتبه اول را کسب کرده اند.

در تایلند، ۴۱ درصد از پست‌های اجرایی ارشد در اختیار زنان است. گرانت تورنتون گفت: این نظرسنجی نشان می دهد که ۴۲ درصد از شرکت‌های تایلندی دارای مدیرعامل یا مدیران زن هستند که بالاترین امتیاز در بین ۲۸ کشور مورد بررسی است.

۱۰ کشور برتر با بالاترین درصد شرکت‌های دارای مدیران ارشد زن عبارتند از:

  1. فیلیپین (۴۳/۱ درصد)
  2. آفریقای جنوبی (۴۲ درصد)
  3. تایلند (۴۱ درصد)
  4. ترکیه (۴۱ درصد)
  5. نیجریه (۴۰/۶ درصد)
  6. اسپانیا (۴۰/۳ درصد)
  7. مالزی (۳۹/۶ درصد)
  8. استرالیا (۳۹/۶ درصد)
  9. فرانسه (۳۷/۹ درصد)
  10. اندونزی (۳۷/۴ درصد)




5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.