معبد باستانی اومونگ در چیانگ‌مای

به اشتراک بگذارید:

معبد اومونگ (Wat Umong) با نام کامل وات اومونگ سوآن پوتاتام (Wat Umong Suan Puthatham) یک معبد بودایی ۷۰۰ ساله در چیانگ‌مای، تایلند است که در دل جنگل‌ سرسبز در جاده سوتپ واقع شده است.

این معبد باستانی در مقابل کو‌ه‌های دوی سوتپ (Doi Suthep) و در حدود ۱ کیلومتری جنوب دانشگاه چیانگ‌مای واقع شده است. معبد اومونگ یک محیط بسیار آرام را اشغال کرده و همچنین یک باغ وحش کوچک فضای باز در پشت آن مستقر شده است.

معبد اومونگ در سال ۱۲۹۷ توسط پادشاه مانگرای (King Mangrai) از خاندان لان نا ساخته شد. کل مجموعه معبد در زمینی به مساحت ۳۷/۵ رای قرار گرفته است و از آنجایی که معبد در دل طبیعت قرار دارد آواز گوش‌نواز پرندگان، حرکت لاک‌پشت‌ها، اردک‌ها و انواع ما‌هی‌ها در برکه محوطه معبد بسیار جذاب و دلنشین است. معبد اومونگ به دلیل داشتن تونل‌های باستانی بزرگ مشهور است. در دل این تونل‌ها مجسمه‌هایی از بودا وجود دارد که می‌توانید وارد آن شده و از آنها دیدن کنید.

بازدید از معبد اومونگ رایگان بوده و از ساعت ۶ صبح تا ۵ بعد از ظهر می‌توانید از این معبد تاریخی بازدید به عمل بیاورید. توجه داشته باشید که معبدی با نام مشابه در شهر باستانی چیانگ‌مای وجود دارد که نام کامل آن “Wat Umong Maha Thera Chan” است.

تصاویر
موقعیت معبد





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.