معبد تام سئا در استان کرابی

به اشتراک بگذارید:

معبد تام سئا (Wat tham suea) یا معبد غار ببر (Tiger Cave Temple) یک معبد بودایی است که در ۳ کیلومتری شمال شرق کرابی، تایلند قرار گرفته است. این معبد به خاطر وجود شباهت های چین خوردگی جای پای ببر روی صخره های اطراف غار، مجسمه بزرگ بودا و تعداد پله هایی که باید طی کنید تا بالای قله برسید، شناخته می شود.

بنیان این معبد به سال ۱۹۷۵ برمی گردد. راهبی برای مدیتیشن به غار بالای این قله مراجعه می کند، وی در حین مدیتیشن شاهد پرسه زدن ببرها در اطراف غار بود که از آن تاریخ به بعد این اسم، نامگذاری شد. افسانه دیگری می گوید که یک ببر بزرگ عظیم الجثه در این غار زندگی میکرد که منجر به ایجاد رد پای او در این مکان شده است.

محیط پیرامون معبد شامل جنگل‌های بارانی گرمسیری است که از درختان قدیمی پوشیده شده است و غارهای خیره کننده ای که می توانید از آنها بازدید کنید. معبد تام سئا یک مرکز مدیتیشن بودایی است. باستان شناسان بقایایی از انسان های دوران سنگی، سفال ها و سنگهای قدیمی زیادی را در این مکان کشف کرده‌اند که در موزه داخل غار برای نمایش عموم قرار گرفته است.

اگر به کوهنوردی علاقه دارید، به شما پیشنهاد میکنیم که بازدید از این معبد را از دست ندهید. حدود ۱۲۰۰ پله به طرف بالا طی میکنید تا به این معبد برسید، البته راه دیگری هم وجود دارد که فقط ۱۳۰ پله دارد. از قسمت درون بیرون غار، نمای زیبایی به شهر دارد که میتواند سوژه های فوق العاده ای برای عکاسی باشد.

تصاویر
موقعیت معبد





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.