موزه اِراوان در استان ساموت پراکان

به اشتراک بگذارید:

موزه اِراوان (Erawan Museum) در استان ساموت پراکان، تایلند به دلیل مجسمه غول پیکر فیل سه سر معروف است. این موزه توسط کلکسیون دار میلیونر به اسم لِک ویریاپان که در سال های ۱۹۱۴ تا ۲۰۰۰ زندگی می کرد، ساخته شده است.

وقتی از بانکوک به سمت استان ساموت پراکان رانندگی می کنید، نمی توانید متوجه فیل عظیم سه سر در کنار جاده سوخومویت نشوید. این موزه اِراوان است که بزرگترین مجسمه فیل جهان با ارتفاع حدود ۵۰ متر را دارد. موزه پنج طبقه داخل فیل شامل آثار باستانی است که متعلق به شرکت باستانی سیام است که توسط لِک ویریاپان بنیانگذاری شده است.

سازنده این موزه، ایده فیل سه سر را از ایراواتا (ایراواتا یک فیل سفید است که خدای هندو ایندرا را حمل می‌کند) الهام گرفته است که آرزو داشت مجموعه عتیقه های بی ارزش خود را به عنوان میراث به نسل بعدی منتقل کند. قدمت بسیاری از آثار هنری موجود در این مجموعه به زمان های بسیار دور برمی گردد، زمانی که مردم معتقد بودند که این اشیا باعث برکت و شکوفایی سرزمین آنها می شود و بنابراین سازنده این مجموعه علاقه مند به ساختن موزه ای برای نگهداری آنها می شود.

اگر علاقه مند به موزه گردی با آثار هنری قدیمی و متفاوت که تا به حال ندیده اید میتوانید با پرداخت هزینه ورودی ۴۰۰ بات برای بزرگسالان و ۲۰۰ بات خردسالان از این موزه زیبا دیدن کنید. این موزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر باز می باشد و خدمات راهنمای صوتی به زبان های تای، انگلیسی، چینی، کره ای و روسی موجود می باشد.

تصاویر
موقعیت موزه





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.