تایلند با تغییر قوانین ویزا جذب استعدادهای بیشتر را هدف‌گذاری می‌کند

به اشتراک بگذارید:

دولت تایلند به عنوان بخشی از استراتژی بلندمدت خود برای تحریک و حفظ رشد اقتصادی، تصمیم گرفته است با تبدیل شدن به قطب نیروی کار ماهر خارجی، رقابت‌پذیری کشور را افزایش دهد.

چای واچارونک، سخنگوی دولت، روز سه‌شنبه (۴ ژوئن) اعلام کرد، نخست وزیر سرتا تاویسین تلاش دارد با ارائه مجموعه‌ای از انواع روادید جدید، کشور را به سطوح جدیدی ارتقا دهد و استعدادهای خارجی را جذب کند.

آقای چای با استناد به داده‌های هیئت سرمایه‌گذاری (BOI) گفت، تایلند به بیش از ۵۶ هزار تبعه خارجی که متخصص در پروژه‌های ترویج سرمایه‌گذاری هستند، ویزای کاری و مجوز کار اعطا کرده است.

بیش از ۴ هزار نفر دارای ویزای اقامت بلندمدت (LTR) هستند که شامل ۷۹۱ نفر از ایالات متحده، ۴۷۹ نفر از روسیه، ۳۳۲ نفر از بریتانیا، ۲۷۷ نفر از چین، ۲۳۶ نفر از آلمان، ۲۰۷ نفر از ژاپن و ۱۹۸ نفر از فرانسه می‌شوند.

همچنین ۲۱۷۰ نفر در حوزه‌های، پرسنل ماهر و سرمایه‌گذاران در صنایع هدف، یک گروه استارتاپی که عمدتاً از ایالات متحده، روسیه، بریتانیا، ژاپن و آلمان هستند، داری ویزای هوشمند هستند.

آقای چای گفت، ویزای اقامت بلندمدت تایلند در تلاش دولت برای جذب چهار گروه خارجی با پتانسیل بالا اهمیت بسزایی دارد. این ویزا به متخصصان اجازه می‌دهد که به مدت ده سال با ورود و خروج نامحدود و مجوز کار در تایلند بمانند. همچنین کاهش قابل توجهی تا ۱۷ درصد در نرخ مالیات بر درآمد شخصی برای متخصصان ارائه می‌دهد و مدت زمان مورد نیاز برای گزارش به اداره مهاجرت را از هر ۹۰ روز به یک بار در سال افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، کابینه در حال بررسی معرفی ویزای «Destination Thailand visa» برای اتباع خارجی با مهارت‌های دیجیتالی است، که هدف آن انگیزه دادن به استعدادهای خارجی برای کار و سفر در تایلند است. انتظار می‌رود ویزای نوع DTV در این ماه راه‌اندازی شود.

BOI با اداره مهاجرت و وزارت کار همکاری کرده است تا یک مرکز سرمایه‌گذاری یک‌مرحله‌ای (OSOS) برای تسهیل اقامت متخصصان، استعدادها و سرمایه‌گذاران خارجی در تایلند ایجاد کند.

آقای چای گفت:

“نخست وزیر به جذب سرمایه‌گذاری برای افزایش رقابت‌پذیری کشور اهمیت داده و معتقد است که تلاش برای اجرای تدابیر اتخاذ شده [تحریک اقتصاد و حفظ رشد] با توجه به شرایط فعلی به عنوان ابزاری برای قرار دادن تایلند در نقشه سرمایه‌گذاری درازمدت عمل خواهد کرد.”


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.