پارک ملی سیرینات در پوکت

به اشتراک بگذارید:

سیرینات یک پارک ملی در استان پوکت، تایلند است. این پارک که شامل خشکی و دریا است در شمال غربی جزیره پوکت، حدود ۳۰ کیلومتری شمال شهر پوکت در بخش ساحلی اطراف فرودگاه بین المللی پوکت واقع شده است.

مساحت کل این پارک ۹۰ کیلومتر مربع، با ۶۸ کیلومتر مربع منطقه دریایی و ۲۲ کیلومتر مربع زمینی است. این پارک شامل چهار ساحل اصلی است: هات مای کائو، هات نای ینگ، هات نای تون و هات سای گئو که طولانی‌ترین ساحل پوکت است.

این پارک در ابتدا با نام پارک ملی نای ینگ شناخته می شد، در ۱۳ ژوئیه ۱۹۸۱ به ۵۱ مین پارک ملی تایلند تبدیل شد و در سال ۱۹۹۲ به پارک ملی سیرینات تغییر نام داد.

در ژانویه ۲۰۱۶، گزارش شد که حدود ۱۲۰۰ رای از زمین‌های پارک سیرینات توسط برخی مقامات بصورت غیر قانونی از پارک جدا و به منظور ساخت اقامتگاه‌ها و چندی از هتل‌های معروف به توسعه دهندگان و سازندگان املاک به قیمت هر رای ۴۰ میلیون بات (جمعا حدود ۵۰میلیارد بات) فروخته شد.

پارک ملی سیرینات بیشتر بخاطر حفظ سواحل ماسه سفید خود معروف است. همچنین، هات مای کائو و هات نای ینگ هر دو مناطق لانه سازی لاک پشت های دریایی هستند که بین ماه‌های نوامبر و فوریه برای تخم‌ گذاری روانه این سواحل می‌شوند.

تصاویر
موقعیت پارک





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.