سوزوکی تا سال آینده تولید خودرو در تایلند را متوقف می‌کند

به اشتراک بگذارید:

شرکت سوزوکی موتور اعلام کرده است که تا پایان سال آینده تولید خودرو و کامیون در تایلند را متوقف و تمرکز خود را بر تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سایر نقاط معطوف خواهد کرد.

این خودروساز ژاپنی قصد دارد حضور خود در تایلند را از طریق واردات خودروها، از جمله مدل‌های الکتریکی و هیبریدی، از کارخانه‌های خود در سایر نقاط اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن)، ژاپن و هند ادامه دهد.

تصمیم به تعطیلی کارخانه، که بخشی از استراتژی سوزوکی برای هماهنگی با اهداف جهانی کربن خنثی و الکتریفیکاسیون (استراتژی مؤثر برای کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت‌های فسیلی) است، بر کارخانه آن در استان رایونگ تاثیر خواهد گذاشت. این کارخانه که ۱۲ سال پیش تأسیس شده است، ظرفیت تولید سالانه ۶۰ هزار دستگاه را داراست و حدود ۸۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

سوزوکی برنامه‌هایی برای معرفی شش مدل خودروی الکتریکی تا سال مالی ۲۰۳۰ – ۲۰۳۱ را اعلام کرده و انتظار می‌رود اولین خودروی الکتریکی خود را تا سال آینده در هند روانه بازار کند.

به گفته فدراسیون صنایع تایلند، بخش خودروسازی تایلند با چالش‌هایی مواجه است. امسال، افزایش تعطیلی کارخانه‌ها به دلیل رکود اقتصادی، ادغام‌ها و افزایش هزینه‌های عملیاتی گزارش شده است.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.