نظرسنجی: مردم تایلند به پلیس این کشور اعتماد ندارند

به اشتراک بگذارید:

نظرسنجی جدید که توسط موسسه ملی مدیریت توسعه (NIDA) روز یکشنبه (۱۰ مارس ۲۰۲۴) منتشر شد نشان داد که شهروندان تایلندی فساد در بخش خدمات عمومی را بیش از هر دلیل دیگری ناشی از حرص و طمع مالی می دانند.

بیش از ۵۹ درصد از مشارکت‌کنندگان اعلام کردند که به نظر می‌رسد فساد کارمندان دولتی به دلایل مالی است، در حالی که ۳۱/۵۳ درصد معتقد بودند که فساد توسط افراد ثروتمند و با نفوذ بالا مشتق می‌گیرد.

دلایل متداول دیگر در نظرسنجی شامل خلأهای قانونی، افزایش هزینه زندگی و فرهنگ وفاداری بودند.

تنها بیش از ۲ درصد از مشارکت‌کنندگان اظهار کردند که شهروندان به اندازه کافی در برابر فساد هوشیار نیستند، که به عنوان پایین‌ترین دلیل انتخاب شده است.

این نظرسنجی همچنین اعتماد مردم به نهادهای انتظامی را نیز بررسی کرد. دفتر دادستانی کل بالاترین امتیاز را به دست آورد که ۴۷ درصد از مشارکت‌کنندگان تا حدودی به این نهاد اعتماد دارند.

کمترین امتیاز اعتماد به اداره پلیس بود، از جمله بخش مبارزه با فساد پلیس تایلند(۶۱ درصد). این نظرسنجی نشان داد که بیش از ۷۰ درصد از مشارکت‌کنندگان به پلیس عمومی تایلند اعتماد ندارند.

تقریباً نیمی از مشارکت‌کنندگان به دفتر تحقیقات ویژه (DSI) و بیش از نیمی از آن‌ها به کمیسیون ملی مبارزه با فساد (NACC) اعتماد ندارند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.