تایلند قصد دارد ظرفیت فرودگاه سووارنابوم را به ۱۵۰ میلیون مسافر افزایش دهد

به اشتراک بگذارید:

تایلند با ارتقای فرودگاه‌های منطقه‌ای، ساخت فرودگاه‌های جدید در مناطق داغ گردشگری و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و دارایی‌های تایلندی‌ها برای توسعه فرودگاه‌های موجود، قصد دارد خود را به عنوان قطب هوانوردی معرفی کند.

دولت تایلند قصد دارد ظرفیت سالانه فرودگاه سووارنابوم در ساموت پراکان را به ۱۵۰ میلیون مسافر افزایش داده و تا ماه اکتبر سال جاری باند سوم را به این فرودگاه اضافه کند.

فرودگاه دون موآنگ در بانکوک نیز با ساخت ترمینال جدید برای مسافران بین المللی و گسترش امکانات موجود، شاهد افزایش ظرفیت از ۳۰ میلیون مسافر به ۵۰ میلیون مسافر در سال خواهد بود.

دولت قصد دارد تایلند را به عنوان قطب هوانوردی معرفی کرده و از موقعیت استراتژیک خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه بهره‌مند شود. سرمایه گذاری برای پیشبرد این هدف حدود ۱۰۰ میلیارد بات تخمین زده می شود که عمدتاً منبع تأمین مالی آن از جریان نقدی داخلی خواهد بود.

نخست وزیر تایلند اعلام کرده است که قصد دارد ظرفیت فرودگاه پوکت در جنوب کشور را برای پذیرش ۱۸ میلیون مسافر در سال افزایش دهد. همچنین دولت برنامه‌هایی برای ساخت فرودگاه جدید در این منطقه دارد. در شمال کشور، فرودگاه چیانگ‌مای نیز قرار است ظرفیت سالانه خود را تا سال ۲۰۲۹ به ۱۶/۵ میلیون نفر افزایش دهد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.