نظرسنجی؛ واردات کالاهای نامرغوب به صنایع تایلند آسیب می زند

به اشتراک بگذارید:

بر اساس آخرین نظرسنجی اتحادیه صنایع تایلند (FTI) که در ماه فوریه انجام شد، اکثر صنعتگران تایلند اذعان دارند که تجارت آنها تحت تاثیر واردات کالاهای نامرغوب، به ویژه لوازم الکتریکی، مواد غذایی، پارچه، لوازم آرایشی و پوشاک قرار گرفته است.

در این نظرسنجی، نظرات ۲۳۴ نفر از مدیران اجرایی از ۴۶ گروه صنعتی و ۷۶ شورای صنایع استانی مورد سنجش قرار گرفت.

معاون اتحادیه صنایع تایلند گفت: ۶۵/۸ درصد از پاسخ دهندگان اذعان دارند که واردات کالاهای بی‌کیفیت به میزان ۳۰ درصد بر فروش آنها تأثیر منفی گذاشته است و باعث نگرانی آنها در مورد اثرات بلندمدت آن شده است، زیرا هزینه‌های تولید آنها بالاتر است و نمی توانند با واردات رقابت کنند.

پاسخ دهندگان همچنین نگرانی خود را در مورد ایمنی مصرف کننده در مورد مواد غذایی، لوازم آرایشی، مواد ساختمانی و لوازم الکتریکی نامرغوب ابراز کرده اند و از مقامات دولتی می خواهند که کنترل محصولاتی را که با استانداردهای سازمان غذا و دارو و موسسه استاندارد صنعتی تایلند مطابقت ندارند، تشدید کنند.

در مورد رقابت پذیری محصولات تایلندی در بازار آسه‌آن، اکثر پاسخ دهندگان اذعان دارند که محصولات تایلندی به دلیل افزایش هزینه‌های برق، هزینه‌های نیروی کار، افزایش نرخ بهره و هزینه‌های حمل و نقل که همگی هزینه های تولید را افزایش داده اند، با مشکل مواجه شده‌اند. حجم صادرات تایلند به بازار آسه‌آن در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۷/۱۲ درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی نشان می دهد که ۵۷/۷ درصد از پاسخ دهندگان اذعان دارند که رقابت محصولات تایلندی در بازار آسه‌آن دشوارتر خواهد بود. با این حال، ۱۱ درصد معتقدند که محصولات تایلندی همچنان محبوب هستند و در بازار آسه‌آن رقابتی باقی خواهند ماند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.