پوکت امکانات دریایی را برای افزایش ترافیک تقویت می‌کند

به اشتراک بگذارید:

استان پوکت در جنوب تایلند افزایش قابل توجهی در ترافیک یات‌های تفریحی و کشتی‌های کروز را تجربه می‌کند. در سال ۲۰۲۳ در مجموع ۱۵۹ کشتی وارد آب‌های آن شده و از آن خارج شده‌اند که نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

روند افزایشی ترافیک دریایی در پوکت، وزارت حمل و نقل را بر آن داشته است تا توسعه سریع یک بندر بزرگ را از طریق پروژه مشارکت عمومی و خصوصی (PPP) آغاز کند تا بتواند به تقاضای رو به رشد جوابگو باشد.

آمارهای وزارت حمل و نقل نشان می دهد که ترافیک یات‌های تفریحی در طول پنج سال گذشته در نوسان بوده است، به طوری که تعداد آنها در سال ۲۰۱۹ به اوج خود رسید، در طول همه‌گیری کرونا کاهش یافته و در سال ۲۰۲۳ با بازگشت قوی دوباره توجه‌ها را به خود جلب کرد.

سوریا جونگرونگرانکیت، وزیر حمل و نقل گفت، دپارتمان دریایی اکنون مسئول ارتقاء پوکت به عنوان یک مقصد دریایی اولیه است که قادر به پذیرش یات‌ها و کشی‌های مختلف از سراسر جهان است.

همچنین برنامه‌هایی برای توسعه یک پایانه مسافرتی دریایی برای تسهیل مسیرها در امتداد خلیج تایلند و دریای آندامان، اتصال بنادر منطقه‌ای و افزایش تجربه سفرهای دریایی در حال انجام است.

امکان سنجی این پروژه گسترده با تمرکز ویژه بر توسعه اسکله جدید در جزیره سامویی در حال حاضر تحت بررسی است. این پروژه که هزینه آن ۱۲/۸۶ میلیارد بات برآورد شده است، قرار است تا ماه ژوئن برای بررسی کمیته مشارکت عمومی و خصوصی آماده شود.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.