شهر مالیکا در استان کانچانابوری

به اشتراک بگذارید:

اگر می‌خواهید که به گذشته سفر کنید و سبک زندگی مردمان این سرزمین را در بیش از یک قرن پیش ببینید پس در این پست با ما همراه باشید.

مالیکا (Mallika) با مساحت بیش از ۶۰ رای (۹۶ هزار متر مربع) شهری ساختگی است که سبک زندگی سیامی را در حوضه رودخانه چائو پرایا منعکس می کند. در زمان پادشاهی چولالونکورن، راما پنجم (۱۸۷۳ – ۱۹۱۰)، شیوه زندگی مردم در سال ۱۹۰۵ به طور چشمگیری تغییر یافت. برجسته ترین آن لغو برده داری بود. هنگامی که برده‌ها آزاد شدند، این بردگان سابق سیامی مجبور بودند زندگی کنند و زندگی خود را بدون کنترل و حمایت نجیب زاده ها و اربابان خود تأمین کنند. آنها باید زندگی خودکفا، متکی به خود و هماهنگ با سایر مردم سیامی را سپری می کردند. این الگوهای تغییر سبک زندگی، سنگ بنای مردم امروزی تایلند است.

در شهر ساختگی مالیکا که زندگی مردم تایلند در حدود ۱۱۶ سال گذشته را شبیه سازی می‌کند، سازه‌هایی از قبیل خانه‌های ۱۰۰ ستونی برای نشان دادن شیوه زندگی، سنت‌ها، آداب و رسوم، فرهنگ، لباس، آشپزی، صنایع دستی، حکاکی‌ها، حرکات موزون و غیره وجود دارد که شما را به آن دوران میبرد تا از گذشته مردمان این سرزمین بیشتر آشنا شوید.

شهر مالیکا شرایطی را فراهم کرده است که می‌توانید به گذشته سفر کنید و احساس کنید که ساکن شهر قدیمی هستید. لباس مربوط به سال ۱۹۰۵ را بپوشید و از سکه های آن دوران با سوراخ بزرگ در مرکز که به نام ساتانگ است، استفاده کنید.

همه ساختمانهای شهر مالیکا به سبک بیش از یک قرن پیش طراحی و ساخته شده‌اند. در شهر می توانید چندین نوع خانه سنتی تایلندی را مشاهده کنید که هریک نشان دهنده موقعیت اجتماعی و ثروت صاحبان آن است. همچنین یک برج شهر، یک منطقه خرید، یک پل قابل چرخش و همچنین باغ های زیبا و یک زمین کوچک برنج با یک آسیاب وجود دارد.

شهر مالیکا همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب باز است که می‌توانید با تهیه بلیط از طریق وبسایت این مجموعه از این شهر بازدید به عمل آورده و یک روز خوب را در کنار خانواده خود رقم بزنید.

تصاویر
موقعیت شهر مالیکا

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.