بازار مسکن بانکوک امسال روند رو به کاهش خود را ادامه خواهد داد

به اشتراک بگذارید:

سطح بالای بدهی خانوارها، افزایش نرخ بهره و کاهش قدرت خرید، بازار مسکن تایلند را به لرزه درآورده است.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات بانک کاسیکورن، تقاضای محدود برای مسکن تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. انقباض ۷/۸ درصدی در فروش ممکن است در سال جاری در بانکوک و حومه آن در مقایسه با سال گذشته رخ دهد.

به گفته مرکز تحقیقات: فروش مسکن از ابتدای سال روند نزولی داشته است. این اتفاق با وجود بازگشت اتباع خارجی برای خرید واحدهای کاندومینیوم و همچنین کاهش هزینه‌ها و وام مسکن برای خانه هایی با قیمت کمتر از ۳ میلیون بات رخ داده است.

خرید مصرف‌کننده هنوز به طور کامل پس از همه‌گیری بهبود نیافته است، بدهی خانوار همچنان بالاست و نرخ بهره وام‌های مسکن در حال افزایش است. مرکز تحقیقات گفت که این به معنای افزایش اقساط ماهانه و محدودیت اعتبار بیشتر است. افزایش نرخ از سپتامبر ۲۰۲۲ تا جولای سال جاری منجر به افزایش متوسط اقساط ماهانه حدود ۱۳ درصد شده است.

در طول هفت ماه اول سال ۲۰۲۳، خریدهای رزرو برای املاک مسکونی درکلانشهر بانکوک حدود ۱۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است، همچنین، انتقال مالکیت ملک در نیمه اول سال حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

این مرکز تحقیقاتی اعلام کرد که انتظار میرود بازار مسکن در سال آینده باثبات شود و نقل و انتقال ملک می تواند از سال جاری بین ۱/۲ تا ۴/۶ درصد در بانکوک و حومه آن افزایش یابد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.