احتمال معافیت ویزای تایلند برای گردشگران چینی

به اشتراک بگذارید:

دولت تایلند احتمالاً در تلاش برای جذب بیشتر گردشگران چینی در پایان سال جاری، معافیت ویزا را برای گردشگران چینی در نظر خواهد گرفت، این اقدام در حالی انجام می‌شود که گردشگران ورودی از چین در هفت ماهه اول سال کمتر ازهدف تعیین شده بوده است.

وزارت گردشگری و ورزش تایلند تخمین زده بود که بین ۵ تا ۷ میلیون گردشگر چینی از ژانویه تا ژوئیه از تایلند بازدید خواهند کرد، اما تنها دو میلیون گردشگر وارد تایلند شده‌اند که عمده دلیل آن رکود اقتصادی در چین است و بسیاری از چینی ها مجبور شدند در هزینه های خود دقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش آژانس های مسافرتی تایلند، اخبار جعلی در رسانه های چینی مبنی بر شکار هموطنانشان توسط باندهای چینی در تایلند، نگرانی گردشگران را در مورد امنیت آنها برانگیخته است. همچنین، بسیاری از چینی ها سفر در داخل کشور خود را ترجیح می‌دهند که بسیار ارزان تر است.

نخست وزیر سرتا تاویسین، در گفتگوی اخیر خود با اپراتورهای مشاغل گردشگری تایلند، موافقت کرده است که پیشنهاد آنها مبنی بر معافیت ویزا برای گردشگران چینی را بررسی کند. با این حال، این موضوع باید با آژانس‌های امنیتی در میان گذاشته شود، زیرا در میان چینی‌هایی که وارد کشور می‌شوند، ممکن است عناصر مجرمی وجود داشته باشند که از معافیت ویزا استفاده کنند.

انتظار می رود که معافیت ویزا در ماه اکتبر اجرایی شود، اما فقط برای یک دوره موقت.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.