ابراز نگرانی کارشناسان بهداشت تایلند نسبت به بازگشایی بدون قرنطینه کشور

به اشتراک بگذارید:

پس از اعلام نخست وزیر پرایوت چان او چا مبنی بر بازگشایی بدون قرنطینه کشور از ماه نوامبر به روی گردشگران واکسینه شده، کارشناسان بهداشت نگرانی خود را راجع به این تصمیم ابراز کردند. بانکوک پست گزارش می دهد که برخی از پزشکان برجسته نگران هستند که بازگشایی مجدد بدون قرنطینه باعث افزایش موارد مبتلایان به کرونا خواهد شود.

دکتر تیرا ووراتانارات از دانشکده پزشکی دانشگاه چولالونکورن هشدار داده است که تعداد موارد روزانه کویید ۱۹ ممکن است در نتیجه این اقدام افزایش چشمگیری داشته باشد و هر ۳ هفته دو برابر شود. تیراوات حماچودا از صلیب سرخ تایلند می گوید که از بازگشایی مجدد کشور حمایت می کند، اما نگران ایجاد موج دیگر ویروس کرونا است. در همین حال، دکتر آنان، ویروس شناس تایلندی سوالی را مطرح کرده است که می‌گوید: “در صورت بازدید ۱۰۰ هزار گردشگر، چگونه آزمایشات پی سی آر در فرودگاه را انجام می‌دهیم، زیرا قبلاً این تعداد آزمایش را انجام نداده بودیم؟”

در همین حال، پیپات راچاکیتپراکان وزیر گردشگری می گوید؛ اداره گردشگری تایلند مدتهاست که برای این اقدام آماده می شود که در ابتدا با بازگشایی مقاصد برجسته گردشگری تحت طرح سند باکس این کار را آغاز و با برنامه هایی برای توسعه بیشتر آن در ماه نوامبر این روند را پیش برده است. او می گوید برنامه های بازگشایی سایر کشورها، از جمله سنگاپور، سیاست‌های جدید نخست وزیر را برانگیخته است، زیرا چند کشور دیگر قبلاً بدون قرنطینه بازگشایی شده اند.

“این یک رقابت برای جذب گردشگران است. بنابراین، اگر ما هنوز قرنطینه اجباری کویید ۱۹ را به گردشگران تحمیل کنیم، نمی توانیم رقابت خوبی با سایر کشورها داشته باشیم. طرح بازگشایی اول نوامبر بین سه ماهه آخر سال جاری و سه ماهه اول سال آینده تعداد زیادی گردشگر را به تایلند جذب می کند.”

وزیر گردشگری می گوید وزارت بهداشت عمومی در حال انجام اقداماتی برای تسریع روند آزمایش کویید ۱۹ در فرودگاه ها است و می افزاید که جزئیات بیشتر طرح بازگشایی و کشورهایی که به آن اضافه می شود به زودی تأیید می شود. او گفت، انتظار می رود که جزئیات بیشتر طرح بازگشایی فردا در جلسه بعدی ستاد مدیریت وضعیت کویید ۱۹ مورد بحث قرار گیرد.

انگلیس، آمریکا، آلمان و چین (با وجود این واقعیت که شهروندان چین در حال حاضر از سفر به خارج از کشور منع شده اند) در لیست کشور‌هایی قرار دارند که می توانند بدون قرنطینه وارد کشور شوند. پیپات می گوید که کشورهای آسیایی بیشتری از جمله سنگاپور می توانند به این لیست اضافه شوند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.