بانکوک دومین شهر امن در جنوب شرق آسیا برای گردشگران انتخاب شد

به اشتراک بگذارید:

پایتخت تایلند از منظر بیمه مسافرتی مکانی امن برای بازدید در نظر گرفته شده و در رتبه بندی شهرهای جنوب شرق آسیا پس از سنگاپور در رتبه دوم قرار گرفت.

بانکوک توسط فوربز ادوایزر، پلتفرم بین‌المللی که به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا بهترین انتخاب‌های مالی را در کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری، فناوری و سفر انجام دهند، به عنوان سی‌امین شهر پرخطر جهان برای گردشگران انتخاب شده است.

در مقاله‌ای با عنوان «۱۲ شرکت برتر بیمه سفر در ژوئیه ۲۰۲۴» که این ماه منتشر شده است، فوربز ادوایزر ۶۰ شهر جهان را بر اساس هفت معیار مقایسه کرده است تا تعیین کند کدام شهرها برای گردشگران بیشتر (و کمتر) پرخطر هستند. این معیارها عبارتند از: ایمنی سفر، خطر جرایم، خطر امنیت شخصی، ریسک امنیت بهداشتی، ریسک امنیت زیرساخت‌ها، ریسک بلایای طبیعی و ریسک امنیت دیجیتال.

بر اساس یافته‌ها، پرخطرترین شهرهای جهان برای گردشگران عبارتند از کاراکاس، ونزوئلا با امتیاز ریسک ۱۰۰ از ۱۰۰، در جایگاه دوم کراچی با نمره ۹۳/۱۲ قرار دارد و پس از آن یانگون (۹۱/۶۷)، لاگوس در نیجریه (۹۱/۵۴) و مانیل (۹۱/۴۹) قرار دارند.

پایتخت تایلند در جایگاه سی‌ام با امتیاز ریسک ۵۳/۳۴ قرار دارد. بالاترین امتیازات ریسک بانکوک از دسته‌های جرایم و امنیت بهداشتی آمده است که هر دو در امتیاز ۳۹ قرار دارند. ریسک‌های زیرساخت، امنیت دیجیتال و امنیت شخصی به ترتیب نمرات ۲۲، ۱۷ و ۵ دریافت کرده‌اند.

در این میان، امن‌ترین شهر برای گردشگران بر اساس این مطالعه سنگاپور با نمره ریسک صفر انتخاب شده است، در جایگاه دوم توکیو (۱۰/۷۲)، پس از آن تورنتو (۱۳/۶)، سیدنی (۲۲/۲۸) و زوریخ (۲۲/۹۷) قرار دارند.

در مقایسه با سایر شهرهای جنوب شرق آسیا، بانکوک پس از سنگاپور به عنوان دومین شهر امن برای گردشگران قرار گرفت. در جایگاه سوم کوالالامپور (۵۵/۳۶)، پس از آن هوشی‌مین (۶۱/۸۳) و جاکارتا (۸۱/۹۸) قرار دارند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.