پارک ملی آئو پن یا در جنوب تایلند

به اشتراک بگذارید:

پارک ملی آئو پن یا (Ao Phang Nga) با مساحت ۲۵۰ هزار متر مربع که شامل خشکی و دریا می‌باشد در دریای آندامان در جنوب تایلند، استان پَن یا واقع شده است.

این پارک از دیرباز مقصد محبوبی برای گردشگران از سراسر جهان بوده است که بصورت رسمی در ۲۹ آوریل سال ۱۹۸۱ به عنوان پارک ملی تایلند ثبت شد. مساحت زیادی از پارک شامل مناطقی از تنگه مالاکا است که با جزایر كارستيک یا برجهای جدا از هم و پرشيب آهکی متعدد پر شده است. معروف ترین این جزایر، جزیره کائو پینگ گان (Khao Phing Kan) است که در بین مردم به عنوان «جزیره جیمز باند» شناخته شده است، جزیره‌ای که فیلم جیمز باند «مردی با تفنگ طلایی» در آنجا ضبط شده است.

پارک ملی آئو پن یا که از بسیاری از جزایر بزرگ و کوچک زیبا تشکیل شده است، به خاطر سواحل شنی سفید و آب زلال و شفاف شهرت جهانی دارد. علاوه بر زیبایی های طبیعی غنی، مکان‌های باستانی در مناطقی از آن پیدا شده است که تصور می شود بیش از هزار سال قدمت دارند. شواهد باقی مانده شامل نقاشی های پیش از تاریخ بر روی صخره‌ها، ابزار‌های سنگی، سفالگری و غیره است.

ظاهر خیره کننده جزایر، این منطقه را به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل کرده است. این پارک همچنین شامل بزرگترین جنگل حرا بومی است که در تایلند محافظت می‌شود.

تصاویر
موقعیت پارک

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.