تایلند به دنبال ساخت بلندترین برج جهان است

به اشتراک بگذارید:

به گفته سرتا تاویسین، نخست وزیر تایلند، گروهی از سرمایه گذاران به رهبری یک توسعه دهنده املاک مستقر در دبی در حال مذاکره برای ساخت یک برج با کاربری مختلف در تایلند هستند که ممکن است برای عنوان بلندترین ساختمان جهان رقابت کند.

او روز جمعه در پستی در پلتفرم X گفت: “با گروهی از شرکت‌های خاورمیانه و چینی از جمله Emaar Group ،Broad Group و Vatone Group ملاقات داشتیم و در مورد برنامه‌هایی برای «ساخت بلندترین ساختمان جهان در تایلند» گفتگو کردیم.”

شهرت امار (Emaar) بیشتر به خاطر ساخت برج خلیفه در دبی است که در حال حاضر بلندترین برج جهان با ۸۲۸ متر ارتفاع است.

بلندترین برج تایلند، برج مسکونی موجود در بانکوک با نام مگنولیاز واترفرانت رزیدنس آیکون‌سیام (Magnolias Waterfront Residences Iconsiam) است که ۷۰ طبقه دارد و ارتفاع آن ۳۱۸ متر است.

محمد العبار، بنیانگذار Emaar گفت، پروژه تایلند توسط شرکت عمومی توسعه نخواهد شد بلکه توسط یک گروه سرمایه‌گذار که شامل او به عنوان یک فرد حقیقی است، توسعه داده می‌شود. او گفت: «مذاکرات در مراحل اولیه برای یک برج بسیار بلند» است.

آقای سرتا که سال گذشته قبل از ورود به سیاست، عنوان رئیس اجرایی شرکت توسعه دهنده املاک سانسیری را بر عهده داشت، گفت: این پروژه در تایلند شامل یک فروشگاه بزرگ، دفاتر، یک مرکز مالی، یک هتل و یک مرکز سرگرمی خواهد بود.

دولت، همچنین در حال مطالعه توسعه مجتمع‌های سرگرمی است که شامل کازینوها است.

آقای سرتا در این پست نوشت: “این کار ارزش سرمایه‌گذاری قابل توجهی ایجاد و گردشگران زیادی را جذب خواهد کرد، سرمایه‌گذاران پس از بررسی چشم‌اندازها، برنامه سرمایه‌گذاری را پیشنهاد خواهند کرد.”

ترویج سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی یک عامل کلیدی برای تحریک اقتصاد کشور و ایجاد درآمد برای مردم است.

به گزارش بلومبرگ؛ نخست وزیر تایلند چالش ساخت بلندترین برج، حتی بلندتر از برجی در دبی را مطرح کرد که آنها این ایده را رد نکردند.

آقای سرتا گفت، پروژه برج می‌تواند به یک «مقصد گردشگری ساخته دست بشر» تبدیل شود که به جذب بازدیدکنندگان بیشتر، به تایلند کمک می‌کند که صنعت گردشگری حیاتی آن ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد.

تایلند در سال جاری شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصدی در ورود گردشگران خارجی به حدود ۱۱ میلیون نفر بوده است. امسال، این کشور قصد دارد از ۳۵ تا ۴۰ میلیون گردشگر خارجی استقبال کند که نزدیک به رکورد ۴۰ میلیون بازدید کننده قبل از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ است.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.