تایلند با اتکا به قدرت نرم خود جشنواره‌های سنتی را جهانی می‌کند

به اشتراک بگذارید:

کمیته قدرت نرم تایلند بر اساس تحقیقات اختصاصی و از طریق آموزش سازماندهی جشنواره‌ها، در نظر دارد رویدادهای سنتی در تمام ۷۷ استان کشور را ارتقا داده تا به جشنواره‌هایی در سطح جهانی تبدیل شوند.

دکتر سوراپونگ سوب وانگلی، معاون کمیته ملی استراتژی قدرت نرم، گفت:

من معتقدم تایلند گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارد، واقعیت این است که ما در گذشته جذابیت‌های خود را به خوبی مدیریت نمی‌کردیم و رویدادها به طور طبیعی رشد می‌کردند.

با توجه به اینکه قدرت نرم سیاست اصلی دولت است، دکتر سوراپونگ گفت، تایلند باید بتواند از دام درآمد‌های متوسط خارج شود، همان کاری که کره جنوبی با محصولات فرهنگی خود انجام داد.

او گفت که چنین جشنواره‌هایی می تواند بخش گردشگری را بهبود بخشد، به ویژه جشنواره‌های پرچمداری که می توانند به طور مداوم تعداد زیادی از گردشگران را به صورت سالانه جذب کنند.

تایلند باید رویدادهای سنتی مانند سونکران و لوی‌کاتونگ را ارتقا دهد تا به جشنواره‌های درجه یک جهانی تبدیل شوند.

وی گفت که این کشور باید با هماهنگی با دانشگاه‌های هر استان تحقیقات و آموزش پرسنل بیشتری را انجام داده و هر استان باید کمیته قدرت نرم خود را داشته باشد و بتواند جشنواره‌های منحصر به فردی ایجاد کنند که با سایر استان‌ها متفاوت باشد.

او گفت، می توان پروژه‌های آزمایشی را در استان‌هایی که در حال حاضر زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و دارایی‌های کافی دارند، آغاز کرد. به عنوان مثال، ناکون راچاسیما نمونه خوبی است زیرا قبلا یک کمیته محلی قدرت نرم ایجاد کرده است.

بیشتر جشنواره‌ها توسط بخش خصوصی هدایت می شوند. در حالی که دولت به عنوان تسهیل کننده عمل می کند و انگیزه سرمایه گذاران را تضمین می کند.

یک پیش‌نویس از قانون سازمان محتوای خلاق تایلند (THACCA) برای ایجاد یک نهاد خدمات یک‌پارچه به منظور ترویج جشنواره‌ها و ۱۰ صنعت قدرت نرم دیگر، تا پایان آوریل برای دریافت افکار عمومی باز خواهد بود.

وی گفت که این پیش نویس قرار است تا اواسط سال آینده برای آماده‌سازی به عنوان قانون به کابینه ارائه می‌شود.

دکتر سوراپونگ گفت، بودجه مالی مربوط به ارتقای قدرت نرم از طریق نهادهای مختلف مانند سازمان گردشگری تایلند، دفتر کنوانسیون و نمایشگاه تایلند (TCEB) یا وزارت فرهنگ توزیع می شود.

رئیس TCEB گفت: پنج بخش بالقوه برای سازماندهی جشنواره‌ها در تایلند، هنر و فرهنگ، خلاقیت و سبک زندگی، سرگرمی، ورزش و نوآوری، هستند.

در سال مالی ۲۰۲۴، TCEB از بیش از ۳۰ رویداد و جشنواره بزرگ پشتیبانی می کند که انتظار می رود حدود ۲/۳ میلیون بازدید کننده را جذب کنند.

او گفت که انتظار می رود این رویدادها بیش از ۳/۶ میلیارد بات گردش مالی ایجاد کند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.