افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال در تایلند و دیگر کشور‌های جنوب‌شرق آسیا

به اشتراک بگذارید:

جنوب‌شرق آسیا در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی در پذیرش ارزهای دیجیتال است و کشورهایی مانند سنگاپور، مالزی، تایلند، اندونزی، فیلیپین و ویتنام در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی در استفاده و پذیرش ارزهای دیجیتال داشته‌اند.

داده های گزارش جهانی نشان ‌می‌دهد که جنوب‌شرق آسیا به یکی از بازیگران کلیدی در پذیرش ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شده است.

براساس آمار استاتیستا، شرکت تحقیقاتی که در زمینه ارائه اطلاعات در مورد بازار، محصولات و صنایع مختلف به کاربران، خدمات ارائه می دهد، درآمد حاصل از بازار کریپتو در جنوب‌شرق آسیا درسال جاری را ۱۷۸۷ میلیون دلار پیش بینی می‌کند. نرخ رشد سالانه ۸/۷۵ درصدی منجر به رشد این رقم به ۲۴۹۹ میلیون دلار تا سال ۲۰۲۸ خواهد شد.

گزارش اخیر ارائه شده توسط چِین‌آنالیسیز (Chainalysis) نشان می دهد که تایلند، فیلیپین و ویتنام به عنوان رهبران نو ظهور در منطقه از نظر پذیرش ارزهای دیجیتال هستند.

کلادیو کوسیو بنیانگذار متا پول (Meta Pool) گفت، در آسیا فعالیت توکن‌استیکیگ (روشی که سرمایه‌گذاران بلندمدت کریپتو درآمد غیرفعال کسب می‌کنند) در مراحل اولیه پذیرش است، توکن‌استیکیگ یک راه حل بسیار ساده برای جمع آوری پاداش با ایمن کردن پروتکل‌های بلاک چین است که از اجماع اثبات سهام استفاده می کنند. وی گفت، با تمرکز روی راه حل‌های لایه ۲ بر منطقه جنوب‌شرق آسیا، در ۳ سال آینده شاهد توسعه قابل توجهی در این حوزه خواهیم بود.

این گزارش نشان می‌دهد که ویتنام بیشترین حجم ورودی را بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ دریافت کرده است که به میزان کلی برابر با ۱۹۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال رسیده است.

تایلند با ۱۸۰ میلیارد دلار، سنگاپور (۱۲۰ میلیارد دلار)، فیلیپین (۱۱۰ میلیارد دلار) و اندونزی (۹۰ میلیارد دلار) به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عوامل مختلفی در حال حاضر منجر به پذیرش ارزهای دیجیتال در این منطقه می شوند از جمله مقررات مطلوب محلی، عدم شمول مالی و افزایش سطح فناوری در کشورها.

صنعت کریپتو هنوز باید قبل از رسیدن به سطح گسترده ای از پذیرش و سازگاری با چالش‌های مختلفی روبرو شود، اما بدون شک، صنعت کریپتو در منطقه جنوب‌شرق آسیا به رشد خود ادامه خواهد داد.

تایلند همچنین در تنظیم فضای ارزهای دیجیتال فعال بوده است و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مجوزهایی را برای چندین صرافی ارزهای دیجیتال صادر کرده است. این امر منجر به افزایش اعتماد به صنعت و افزایش تعداد کاربران شده است.

به طور کلی، پذیرش و سازگاری رو به رشد جنوب‌شرق آسیا در حوزه ارزهای دیجیتال تحت تأثیر عواملی مانند پیشرفت فناوری و رویکرد نظارتی فعال است. در نتیجه، این منطقه آماده تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در اکوسیستم جهانی ارزهای دیجیتال خواهد بود.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.