تایلند به دنبال مذاکره برای پیوستن به برنامه جهانی کوواکس است

به اشتراک بگذارید:

در یک چرخش قابل توجه، دولت تایلند اعلام کرد که آماده است برای پیوستن به برنامه جهانی کوواکس (COVAX)، ابتکار جهانی که هدف اصلی آن تسریع در ساخت و تولید واکسن‌های کووید ۱۹ و حصول اطمینان از توزیع عادلانه آنها در بین کشورهای مشارکت کننده است، مذاکراتی را انجام دهد.

سال گذشته تایلند تنها کشور جنوب شرق آسیا بود که با وجود فرصت پیش آمده برای شرکت در برنامه کوواکس، از مشارکت در این برنامه صرف‌نظر کرده بود. در آن زمان، سخنگوی دولت آنوچا بوراپاچایسری گفته بود؛ تایلند ترجیح می دهد معاملات خود را مستقیم با سازندگان واکسن امضا کند، زیرا طبق قانون، دولت نمی تواند پول واکسن ها را خرج کند در حالی که اثبات اثر بخشی برای آنها وجود ندارد.

تایلند پس از خرید چندین میلیون دوز واکسن سینوواک که اثر بخشی آنها نیز گارانتی نشده بود، امروز دوباره رکورد ۱۳/۶۵۵ بیمار جدید را ثبت کرده و ۸۷ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا سهم امروز تایلند شد.

به گزارش بانکوک پست؛ ناکورن پرمسری از انستیتوی ملی واکسن (NVI)، از کندی سرعت تهیه واکسن عذرخواهی کرده و می گوید این انستیتو در حال آماده سازی مذاکرات برای پیوستن به طرح کوواکس است.

انستیتوی ملی واکسن قصد دارد سال آینده واکسن از کوواکس تهیه کند.

ناکورن اضافه کرد که گفتگوها با سازندگان واکسن های مختلف از جمله واکسن های نوع mRNA در حال تسریع است، اما هنوز تصمیمی درمورد اینکه چند دوز یا کی سفارش داده می شود، اتخاذ نشده است. او می گوید NVI همچنین در حال بررسی واکسن های نسل دوم است که امیدوارند در برابر کویید ۱۹ موثرتر باشند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.