تایلند در شاخص کشورهای شکننده رتبه ۸۲ را کسب کرد

به اشتراک بگذارید:

بنیاد صلح در گزارش جدید خود به بررسی کشور‌های مختلف جهان از نظر میزان شکنندگی نظام اقتصادی آن‌ها پرداخت. تایلند در آخرین شاخص سالانه کشورهای شکننده در رتبه ۸۲ قرار دارد.

گزارش جدید بنیاد صلح که با بررسی و تحلیل داده‌های مربوط به ۱۷۸ کشور جهان بر اساس سه شاخصه اصلی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تهیه شده است اقدام به رده بندی کشور‌ها در دسته کشور‌های با شکنندگی در سطح بسیار اخطار دهنده، با اخطار بالا، در وضعیت اخطار، در وضعیت هشدار بالا، هشدار متوسط، هشدار دهنده، باثبات، بسیار باثبات، پایدار و بسیار پایدار دسته بندی کرده است.

به کشورها نمره صفر تا ۱۲۰ داده می شود که ۱۲۰ نشان دهنده «بیشترین میزان شکنندگی» است.

بنیاد صلح در سال ۲۰۲۰، یمن جنگ زده را با امتیاز ۱۱۲.۴ در رتبه اول قرار می دهد و بعد از آن سومالی، سودان جنوبی و سوریه می آیند. این کشورها به عنوان کشورهای «شکننده بسیار بالا» طبقه بندی می شوند.

كشورهايی كه كمترين نمره را کسب کرده‌اند به عنوان «بسيار پايدار» طبقه بندي مي شوند، این کشور‌ها توسط فنلاند با امتیاز ۱۴.۶ رهبری شده و نروژ، سوئيس و دانمارك در رتبه های بعدی قرار دارند.

بنیاد صلح شاخص ۲۰۲۰ تایلند را با نمره ۷۰.۸ در رده ۸۲ قرار می دهد و در گروه «هشدار بالا» همراه با لائوس، هند، برزیل و روسیه قرار می گیرد.

میانمار با رتبه ۲۲ و نمره شاخص ۹۴ شکننده ترین کشور در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا است. میانمار همراه با عراق، لیبی، ونزوئلا و کره شمالی در گروه «هشدار» قرار دارد. با این حال، این شاخص تأثیر کودتای نظامی فوریه ۲۰۲۱ را در نظر نمی گیرد.

ایران با کسب امتیاز ۸۳.۴ رتبه ۴۴ را به خود اختصاص داده است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.