جزیره مرجان در پوکت

به اشتراک بگذارید:

جزیره مرجان (جزیره کورال)، که در بین تایلندی‌ها با نام جزیره هه (Koh Hae) شناخته می شود، مقصدی بسیار زیبا در ۳ کیلومتری جنوب شرقی پوکت است. این جزیره دارای ۲ ساحل اصلی به نام‌های ساحل لانگ (Long Beach) و ساحل بنانا یا همان موز (Banana Beach) است. غواصی یکی از فعالیت‌های مهم در این جزیره به حساب می‌آید که تجربه این فعالیت در کنار ساحل موز بسیار هیجان‌انگیز است و با اندکی دور شدن از ساحل لانگ می‌توانید صخره‌های مرجانی را کشف کنید که می‌توان گفت که این جزیره نام خود را از آن گرفته است.

این جزیره در شبانگاه بسیار آرام است و به زیبایی همه چیز فراهم است تا شما استراحت خوبی داشته باشید، بر عکس شب‌ها در طول روز شاهد شلوغی بیشتری خواهید شد که گردشگران از تمام گوشه و کنار این جزیره به آنجا سرازیر می‌شوند. اما با دور شدن از قسمت مرکزی هر دو ساحل و رفتن به ابتدا و انتهای آنها باز هم می توانید فضایی دنج خود را برای استراحت پیدا کنید. در هر یک از این سواحل گزینه های غذاخوری متعدد، از جایگاه های غذایی ساده گرفته تا رستوران های شیک یافت می شود. همچنین امکان استفاده از صندلی های مخصوص حمام آفتاب نیز در آنها وجود دارد.

هر دو ساحل دارای فعالیت‌های ورزشی آبی بسیاری؛ از جمله قایق‌های موزی، بَلَم سواری (گونه‌ای از قایق‌های باریک و کوچک) و غواصی، هستند. همچنین می‌توانید با کرایه قایق‌های تندرو که در ساحل لانگ وجود دارد برای گردش کوتاه از ساحل دور شوید.

در هتل و استراحتگاه کورال آیلند (Coral Island Resort) کلاس‌های نقاشی و غواصی را به زبان‌های انگلیسی، چینی و تایلندی برگزار می کند که می‌توانید با پرداخت هزینه اندکی به یادگیری آنها بنشینید. در انتهای شرقی ساحل لانگ، یک مکان در فضای باز خواهید دید که برای انجام ماساژ استفاده می شود که می‌توانید در صورت تمایل از خدمات آنها نیز استفاده کنید.

برای رفتن به جزیره مرجان می‌توانید با اجاره قایق دم بلند در ساحل راوای یا اسکله چالونگ در عرض ۱۵ دقیقه خود را به این جزیره برسانید. اگر از طریق ساحل لانگ وارد جزیره شدید و تمایل به دیدن ساحل موز را داشتید کافیست به انتهای ضلع شرقی ساحل لانگ بروید و از طریق آن به ساحل موز برسید. مسیری ۱۵ دقیقه ای که از داخل جنگل عبور می کند پیش رو خواهید داشت و با توجه به ناهمواری مسیر پوشیدن کفش برای شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین عبور از این مسیر به سالمندان و خانواده‌ها با کودکان کوچک توصیه نمی شود.

تصاویر
موقعیت جزیره





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.