نخست وزیر در مصاحبه با مجله تایم، آینده تایلند را ترسیم کرد

به اشتراک بگذارید:

نخست وزیر تایلند آقای سرتا تاویسین، در مصاحبه اخیر با مجله تایم، ابتکارات راهبردی تحت رهبری خود را با هدف پیشبرد تجدید حیات اقتصادی تایلند و افزایش جایگاه جهانی آن تشریح کرد. سرتا از زمان تصدی پست نخست وزیری در ماه آگوست ۲۰۲۳، سفرهای بین المللی متعددی را انجام داده است و به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی و به نمایش گذاشتن پتانسیل تایلند در صحنه جهانی است.

نخست وزیر در گفتگوهای خود، از تدابیر استراتژیک سنگاپور در میزبانی تور تیلور سوئیفت، خواننده اهل آمریکا، تحسین کرد و علاقه خود برای تبدیل تایلند به مکان اصلی برای افراد مشهور بین المللی و رویدادهای مهم ابراز کرد.

در صحنه بین المللی، نخست وزیر بر موضع بی طرف تایلند در منازعات جهانی، به ویژه جنگ در اوکراین، تاکید کرد. وی دیدگاه خود نسبت به سیاست داخلی، قاطعانه حمایت خود را از قانون هتک حیثیت سلطنتی تایلند اعلام کرد و بر نقش آن در حفاظت از کرامت سلطنتی و تضمین عدالت قضایی تاکید کرد.

تمرکز مهم رهبری سرتا بر رسیدگی به ناآرامی‌های داخلی در میانمار است و بر اهمیت ثبات منطقه‌ای و نقشی که تایلند می‌تواند به‌عنوان یک رهبر در آسه‌آن برای ترویج صلح و وحدت ایفا کند، را تأکید کرد.

سرتا همچنین علاقه خود را به باشگاه لیورپول انگلستان به اشتراک گذاشت و به علایق دیگرش خارج از حوزه سیاست افتخار کرد.

در پایان مصاحبه با تایم، نخست وزیر بیان کرد که رهبری او به منظور هماهنگ کردن احترام به سنت‌ها، هدایت تایلند به سمت نوسازی اقتصادی، ارتباطات جهانی بهتر و پایداری در بین کشورهای آسه‌آن خواهد بود.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.