ارتش تایلند برای ترویج ورزش موای‌تای در سطح جهانی برنامه‌ریزی می‌کند

به اشتراک بگذارید:

ارتش سلطنتی تایلند روز شنبه برنامه خود را برای ترویج موای‌تای در سطح بین المللی تشریح کرد و پایگاه اصلی آن را ورزشگاه بوکس لومپینی در بانکوک معرفی کرد.

سرلشکر ساجا سوکسومک، مدیر مرکز توسعه ورزش ارتش گفت: «استادیوم بوکس لومپینی در حال جمع‌آوری داده‌هایی برای وزارت فرهنگ است تا موای‌تای را به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت کند.

وی افزود که این ورزشگاه تفاهم نامه‌ای با یک شرکت چینی امضا کرده است تا موای‌تای را در شش شهر چین ترویج دهد.

ساجا خاطرنشان کرد که استادیوم بوکس در جاده راما چهارم در سال ۱۹۵۶ تأسیس شده است. پیش از این، سربازان به عنوان بخشی از آموزش نظامی خود موای‌تای را تمرین می‌کردند، اما این استادیوم اولین مکانی بود که موای‌تای را به عنوان ورزشی برای سرگرمی عمومی معرفی کرد. سپس به جاده رام اینترا منتقل شد و به مدت دو سال و شش ماه در طول همه‌گیری کرونا تعطیل شد.

پس از پایان ویروس کرونا، ورزشگاه برای ترویج موای‌تای به عنوان یک محرک قدرتمند، بازسازی شد. سیاست دولت شامل افزودن یک مدرسه موای‌تای و استانداردسازی مسابقات سه دوره‌ای برای سرگرمی بود. سجا گفت که مبارزان باید مهارت‌های خود را بهبود دهند تا بتوانند مخاطبان را سرگرم کنند.

هنرهای رزمی ترکیبی و مبارزات کیک بوکسینگ نیز در این ورزشگاه برگزار می شود تا اتباع خارجی و جوانان تایلندی را جذب کند.

استادیوم بوکس لومپینی با نهادهای دولتی و خصوصی مانند انجمن ورزشی تایلند و اداره گردشگری تایلند به منظور ترویج موای‌تای در سطح بین المللی برای جذب گردشگران خارجی علاقه‌مند به تایلند همکاری می کند.

وی افزود که وزارت کار مسئول ایجاد استانداردها برای مربیان بوکس و وزارت خارجه مسئولیت ترویج بوکسورهای تایلندی را بر عهده دارند.

او گفت: بازار جهانی به موای‌تای نیاز دارد.


بیشتر بخوانید:






5 4 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.