نظرسنجی:‌ اکثریت مردم تایلند معتقدند که مافیا برخی از مقامات را کنترل می کند

به اشتراک بگذارید:

بر اساس نظرسنجی موسسه ملی توسعه مدیریت یا نظرسنجی نیدا (Nida)، اکثریت زیادی از مردم تایلند بر این باورند که برخی از مقامات دولتی، از جمله پلیس، به شخصیت‌های با نفوذ مافیایی در کشور خدمات‌‌رسانی و از آنها محافظت می‌کنند.

این نظرسنجی در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر از طریق مصاحبه تلفنی با هزار و ۳۱۰ نفر بالای ۱۸ سال از سطوح مختلف تحصیلی، شغلی و درآمدی در سراسر کشور انجام شد تا نظرات آنها در مورد روابط بین افراد دارای “نفوذ تیره” و مقامات دولتی در جامعه تایلند را جمع‌آوری کند.

۴۹/۵۴ درصد در پاسخ به سوالی درباره شخصیت‌های با نفوذ مافیایی در استان‌های خود گفتند که چنین افرادی در مناطقی که زندگی می‌کنند وجود ندارد. ۲۶/۳۴ درصد به سیاستمداران محلی اشاره کردند. ۱۵/۹۵ درصد کمنان (Kamnan به مقامات حاکم هر منطقه گفته می‌شود)، فویبان (رؤسای روستا‌) و دستیاران آنها. ۱۵/۸۰ درصد پلیس; ۱۳/۲۱ درصد مقامات دولتی؛ ۱۲/۱۴ درصد اپراتورهای مشاغل “سایه” (کسب و کارهایی که به فعالیت‌های غیرقانونی و یا معاملات پنهان مختلف متهم هستند)؛ ۶/۰۳ درصد اپراتورهای مشاغل عمومی؛ ۵/۹۵ درصد سیاستمداران در سطح ملی؛ ۵/۰۴ درصد افراد مسلح برای اجیر گانگسترها؛ ۴/۸۱ درصد افراد فعال در ارتش کشور; ۲/۴۴ رئیس و اعضای کمیته های اجتماعی و ۰/۷۶ درصد رسانه های جمعی و افراد فعال در صنعت سرگرمی اشاره کردند. ۰/۳۸ دیگر اطلاعاتی در این زمینه نداشته و یا علاقه‌ای به اشتراک گذاری نظر خود نداشتند.

۶۰/۳۰ درصد در پاسخ به سوال اینکه آیا آنها جرأت دارند که مشکلات یا تضاداتی با افراد مؤثر داشته باشند بصورت «قطعاً خیر» جواب داده‌اند. ۱۶/۳۴ درصد گفتند که بهتر است وارد درگیری با این افراد نشوند؛ ۱۲/۷۵ درصد در صورت لزوم وارد درگیری با آن افراد می‌شوند؛ ۹/۰۸ درصد احتمالاً انجام می‌دهند؛ و ۱/۵۳ درصد دیگر مطمئن نبوده و یا علاقه‌ای به اشتراک گذاری نظر خود نداشتند.

در نهایت، وقتی از آنها پرسیده شد که آیا معتقدند برخی از مقامات پلیس و دولتی به عنوان خدمتکاران و محافظان شخصیت‌های با نفوذ مافیایی عمل کرده‌اند؟ ۵۹/۷۷ درصد با “بله، حتما” جواب داده‌اند؛ ۲۶/۴۹ درصد “بله”، متوسط ۸/۳۲ درصدی اینطور فکر نمی کردند و یا مطمئن نبودند. ۴/۳۵ درصد “قطعا نه” و ۱/۰۷ درصد دیگر مطمئن نبوده و یا علاقه‌ای به اشتراک گذاری نظر خود نداشتند.


بیشتر بخوانید:






5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.