نتایج نظرسنجی:‌ تایلندی‌ها تمایلی به ازدواج کردن ندارند

به اشتراک بگذارید:

بنا به گزارش شورای ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی تایلند، تایلندی‌ها بیش از هر زمان دیگری زندگی مجردی را به ازدواج کردن ترجیح می دهند.

بنا به اعلام این شورا در روز دوشنبه (۲۷ می)، ۴۰/۵ درصد از افراد در سنین باروری علاقه‌ای به ازدواج ندارند که این عدد نسبت به ۳۵/۷ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است، این در حالی است که دولت در مواجهه با جامعه‌ای سالخورده، کمپین‌های تشویقی برای افزایش تعداد فرزندان برگزار کرده است.

این داده‌ها از آخرین نظرسنجی اجتماعی و اقتصادی خانوارها که سال گذشته توسط نهاد برنامه‌ریزی دولتی انجام شده بود، استخراج شده‌اند.

سن باروری توسط وزارت بهداشت عمومی تایلند از سن ۱۵ تا ۴۹ سالگی تعریف شده است.

شورای ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی، بخشی از این موضوع را به پدیده «SINK»، مخفف «Single Income, No Kids» که یکی از عواملی است که افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا به جای ازدواج و تشکیل خانواده، تنها زندگی کنند، نسبت داده است.

به گفته شورا، افراد مجرد نسبت به همکاران خود که خانواده دارند، ساعات طولانی‌تری کار می‌کنند و زمان بیشتری را در محل کار می‌گذرانند که فرصت‌های کمتری برای پیدا کردن شریک زندگی برایشان باقی می‌گذارد.

این شورا همچنین سیاست دولت برای تشویق به بچه‌دار شدن را مقصر دانست. این سیاست در مقایسه با کشورهایی که مشوق‌های مالی برای هر خانواده‌ای که یک یا چند فرزند دارد، ارائه می‌دهند، جذابیت کافی نداشت.

در ماه مارس، دولت اعلام کرد که قصد دارد این موضوع را در دستور کار ملی قرار دهد، زیرا نگران است که نرخ پایین زاد و ولد و جامعه سالخورده، نیروی کار را کاهش دهد، سرمایه‌گذاری‌ها را کم کند و باعث کاهش جمعیت شود.

تجزیه و تحلیلی که توسط فیدلیتی و موسسه سرمایه‌گذاری بلک‌راک روز دوشنبه توسط بلومبرگ منتشر شد، نشان دهنده آن است که هند و اندونزی به دلیل ترکیب جمعیتی خود مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند.

بر اساس داده های بانک جهانی و نهاد‌های تایلندی، نرخ زاد و ولد در تایلند به کاهش خود ادامه می‌دهد و نشان می‌دهد، از ۴۴ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در سال ۱۹۶۰ به ۱۴ نفر در سال ۲۰۰۰ و ۱۰ نفر در سال گذشته کاهش داشته است.

طبق گزارش بنیاد تحقیقات توسعه، تایلند سال گذشته کاملاً به یک جامعه سالخورده تبدیل شد که ۲۰ درصد از کل جمعیت کشور را افراد ۶۰ ساله یا بیشتر تشکیل می‌دهند.

شورای ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی تایلند پیشنهاد داد که پلتفرم‌های همسریابی ایجاد شود تا همه افراد مجرد فرصت ملاقات با یکدیگر را داشته باشند. ادارات دولتی و خصوصی باید تعادل بهتری بین کار و زندگی ایجاد کنند و فعالیت‌های دیگری را به همین منظور ترویج دهند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.